صحبتهای جدید سازندهی The Last of Us: Part 2
با توجه به تاخیری که برای عرضهی بازی The Last of Us: Part 2 پیش آمده، سازندگان این بازی به اندازهی طرفداران از این قضیه ناراحت هستند. صحبتهای جدید سازندهی The Last of Us: Part 2 حاکی از این است که آنها به اندازه ما از تاخیر پیش آمده ناراضی هستند.
بخش اول صحبتهای جدید سازندهی The Last of Us: Part 2 و رییس استدیوی ناتی داگ، به ناراحتی سازندگان از تاخیر این بازی اشاره داشته و بخش دوم، به گزینههای موجود برای عرضهی این بازی اشاره میکند.
بخش اول:
اگر از تاخیر پیش آمده برای عرضهی The Last of Us: Part 2 ناراحت هستید، مطمئن باشید که تنها نیستید؛ چرا که سازندگان این بازی نیز از تاخیر پیش آمده ناراضی هستند.
آقای Neil Druckmann در صحبتی که با بلاگ PlayStation داشت، از نارضایتی کارکنان این بازی به خاطر تاخیر خوردن The Last of Us: Part 2 خبر داد و خاطر نشان کرد که تمامی کارکنان، سخت مشغول کار کردن هستند تا این بازی را در زمان مناسب به طرفداران برسانند.
طبق گفتههای ایشان، به تاخیر انداختن چیزی که به سختی و برای مدت زمان زیادی روی آن کار کردهاید و فشار زیادی را تحمل میکنید تا در بهترین زمان آن را به دست مردم و طرفداران برسانید، کاری بسیار سخت و ناراحت کننده است.
در ادامهی صحبتهای ایشان آمده:
” از ابتدا میدانستیم که در حال ساخت عنوانی با کیفیت و قوی هستیم و به همین خاطر، تصمیم گرفتیم که بزرگترین محصول خود را با تاخیر به طرفداران عرضه کنیم تا بهترین نسخه از آن را تجربه کنند. میدانیم که طرفداران از نتیجهی تصمیم ما راضی نیستند و باور کنید ما هم از تصمیم گرفته شده راضی نیستیم و ترجیح دادیم بازی را به موقع عرضه کنیم و محصولی ناتمام را به خانههای بازیکنان نفرستیم.”
” چند هفته پیش متوجه شدیم که اوضاع به آن صورتی که پیشبینی کرده بودیم، جلو نمیرود و قبل از این که به خاطر ویروس کرونا مجبور شویم عرضهی بازی را به تاخیر بیاندازیم، تصمیم خود را پیرامون دیرتر عرضه کردن بازی گرفته بودیم. قبل از این که تصمیم خود را نهایی کنیم، به کارکنان خود دستور دادیم تا وسایل خود را به خانه منتقل کرده و کار خود را از راه دور ادامه دهند. هم اکنون همهی کارکنانی که مشغول ساخت این بازی در استدیوی ناتی داگ بودند، در خانه به جلو بردن روند ساخت بازی The Last of Us: Part 2 میپردازند.”
به دلیل این که اتفاقات عجیب و خاصی در دنیا در حال رخ دادن میباشد، آقای Neil Druckmann از سازندگان بازی درخواست کرده که علاوه بر کار کردن، در کنار خانوادههایشان باشند و با آنان وقت بگذرانند.
در ادامهی حرفهای ایشان، همان طور که در خبری اعلام کرده بودیم که استدیوی ناتی داگ مشغول کار کردن از راه دور میباشد، در مورد سخت کار کردن این تیم برای اصلاح ایرادات و رفع باگهای موجود صحبت کردند و تاکید کردند که تنها یک درصد از کل روند ساخت این بازی باقی مانده و تا حد ممکن سعی میکنند باگهای این بازی را از بین ببرند. سازندگان این بازی از زمان خود نهایت استفاده را میبرند تا بازی خود را مانند بازیهای قبلی به بهترین شکل ممکن عرضه کنند.
در ادامه اضافه کردند: ” بازی واقعا تمام شده است و واقعا برای ما اذیت کننده است که محصولی که تمام شده را چطوری عرضه کنیم. باید صبور باشیم و راههای عرضه کردن درست و منطقی را در نظر بگیریم و ایرادهای آن را تا قبل از تصمیمگیری اصلی، رفع کنیم.”
بخش دوم:
در مورد روشهای عرضه کردن این بازی، استدیوی ناتی داگ و سونی تصمیم گرفتند که بازی را به صورت دیجیتالی در تاریخ 29 می برابر با 9 خرداد عرضه نکنند چرا که برخی از بازیکنان توانایی دانلود و دسترسی به این بازی را نخواهند داشت و تیم سازنده ترجیح میدهد این بازی برای همگان در دسترس باشد.
با این اوصاف، آقای Neil Druckmann اضافه کرد که تصمیم نهایی در مورد روش عرضهی بازی The Last of Us: Part 2 هنوز به طور کامل گرفته نشده چرا که گزینههای مختلفی برای عرضه کردن این بازی در حال بررسی میباشند و تمامی این گزینهها، وابسته به ریشه کن شدن یا باقی ماندن ویروس کرونا هستند.
ادامهی صحبتهای آقای Neil Druckmann در مورد عرضهی بازی The Last of Us: Part 2:
” هنوز تصمیم نهایی و قطعی گرفته نشده چرا که مشغول بررسی روشهای پخش این بازی به خرده فروشان محلی هستیم و باید در نظر بگیریم که آیا توانایی رساندن این بازی را به صورت فیزیکی خواهیم داشت یا نه. عرضهی این بازی به صورت دیجیتالی هم گزینهای است که همهی مردم منتظر آن هستند و باید در نظر بگیریم که لزوما همه نمیتوانند به راحتی این بازی را دانلود کنند و باید عدالت را بین همه برقرار کنیم. چرا که ترجیح میدهیم همه بتوانند به تجربهی آن بپردازند.”
” اگر فقط بازی The Last of Us: Part 2 را به بخش کوچکی از مردم برسانیم، چه فایدهای برای افرادی که آن را دریافت نمی کنند، دارد؟ چرا که به راحتی داستان بازی لو میرود. بنابراین، ما انواع گزینه های مختلف را بررسی میکنیم تا بهترین راه برای دسترسی هر چه سریعتر به این بازی را برای همه طرفداران خود مهیا کنیم. اما چنین کاری نیاز به صرف زمان زیادی دارد تا حمل و نقل را به درستی انجام دهیم و همه چیز به درستی پیاده سازی کنیم.”
” و همچنین با دیدن وضعیت حال حاضر جهان باید این جوانب را بررسی کنیم، چرا اوضاع روز به روز در حال تغییر است.”
در مورد انتشار دموی قابل بازی، مانند دمویی که قبلاً به خبرنگاران نشان داده شده بود، آقای Druckmann گفت زمانی دمو در دسترس قرار میگیرد که بتوانید در یک رویداد مطبوعاتی آن را به نمایش بگذارید و آن را برای بازی کردن حضار، آماده کنید؛ چنین چیزی زمانی مجقق میشود وقتی که افراد استدیوی ناتی داگ بتوانند با خیال راحت این بازی را به نمایش بگذارند و مطمئن باشند که بازی به خوبی کار می کند. در حالی که برای نمایشی عمومی و تنها برای نشان دادن ویژگیهای این بازی، تیم سازنده تقریباً از ابتدا باید شروع به ساختن یک نسخهی مخصوص این گردهم آییها کند.
” انجام دادن این کار،انرژی زیادی از تیم ما میطلبد و ما ترجیح میدهیم که تیم سازندهی بازی The Last of Us: Part 2، نیروی خود صرف ساختن یک نسخهی کوتاه نکند. ما ترجیح می دهیم تمرکز خود را برای به پایان رساندن بازی واقعی بگذاریم.”
همچنین، از آن جایی که نسخهی نمایش داده شده به خبرنگاران بسیار قدیمی است، عرضه کردن دموی آن کاری بیهوده میباشد. چرا که بازی نهایی تفاوت بسیاری با دموی نمایش داده شده دارد.
شما عزیزان میتوانید برای پیش خرید بازی The Last of Us: Part 2، گیفت کارت PlayStation Store را از فروشگاه سی دی کی اورجینال آرسان گیم خریداری کنید.
منبع: آرسان گیم