اتمام مراحل تصاحب Codemasters توسط EA
با انتشار خبری توسط Electronic Arts، اتمام مراحل تصاحب Codemasters توسط EA به طور رسمی تایید شد. عملیات تصاحب این استودیوی انگلیسی 1.2 میلیارد دلار هزینه داشته است.
شرکت Electronic Arts خبر اتمام مراحل تصاحب Codemasters توسط EA را روز گذشته منتشر کرد. رییس شرکت Electronic Arts در مورد اتمام مراحل تصاحب Codemasters توسط EA مصاحبهای انجام داده و به اهمیت اضافه شدن این استودیوی صاحب نام به مجموعهی بزرگ Electronic Arts اشاره کرده است. با اتمام مراحل تصاحب Codemasters توسط EA و اضافه شدن این استودیو به جمع سازندگان بازیهای مسابقهای EA، بازیهایی قویتر با کیفیتی بالاتر توسط این شرکت برای بازیکنان ساخته خواهد شد. استودیوی Codemasters صاحب عناوینی ماند Dirt و WRC و GRID و Project Cars و F1 بوده که هم اکنون زیر شاخهی شرکت Electronic Arts هستند و به ساخته شدن عناوین مسابقهای و اتومبیلرانی کمک بسیاری خواهند کرد.
لازم به ذکر است که استودیوی Codemasters همچنان به صورت مستقل فعالیت میکند و بازیهای خود را به صورت خودمختار و با آزادی تمام ساخته و زیر نظر EA منتشر میکند. با این وجود، شرکت Electronic Arts در صورت نیاز از منابعی که با تصاحب این استودیو به دست آورده در جهت ساخت بازیهای مورد نیاز خود، مانند سری بازیهای Burnout و Need for Speed و Real Racing، استفاده خواهد کرد. علاوه بر این مورد، سود بیشتری عاید Electronic Arts خواهد شد؛ چرا که محصولاتی که توسط استودیوی Codemasters ساخته شوند، حتی عناوین قدیمی، به صورت مستقیم به درآمد شرکت والد کمک خواهند کرد.
میتوانید اشتراک EA Play را از سایت فروشگاه سی دی کی اورجینال آرسان گیم خریداری فرمایید.
خبر اصلی تصاحب Codemasters توسط EA
شرکت Electronic Arts توانست با پیشنهادی اغوا کننده در لحظات آخر به خریداری استودیوی Codemasters بپردازد. پیشنهاد تصاحب Codemasters توسط EA که با مبلغ 1.2 میلیارد دلار انجام شده، کمی پس از پیشنهاد اولیهی شرکت Take-Two رخ داده که خود شرکت ناشر عناوین بزرگی مانند Grand Theft Auto و BioShock و NBA 2K و سری بازی WWE 2K است. با تصاحب Codemasters توسط EA، استودیوی دیگری به جمع سازندگان عناوین بزرگ شرکت Electronic Arts میپیوندد. تصاحب Codemasters توسط EA به این معناست که بازیهای مسابقهای ساخته شده توسط استودیوهای این شرکت از کیفیت بالاتری برخوردار خواهند شد؛ چرا که تخصص استودیوی Codemasters، ساختن عناوین مسابقهای مانند سری بازی Dirt و Grid است که عملکرد خوبی نیز از خود به جای گذاشتهاند. خبر تصاحب Codemasters توسط EA توسط این شرکت ساعاتی پیش به صورت رسمی تایید شد.
همان طور که پیشتر اشاره کردیم، شرکت Take-Two در ماه نوامبر تصمیم به خریداری این استودیو به قیمت 992 میلیون دلار گرفته بود تا این که در خبری که سایت Sky News منتشر کرده بود، ناشر سری بازی FIFA و Battlefield تصمیم به خریداری این شرکت به قیمت 1.2 میلیارد دلار گرفت. انتقال منابع لازم از Codemasters به شرکت Electronic Arts در سه ماه اول سال 2021 انجام میشود و از آن جایی که شرکت Electronic Arts تخصص بالایی در پیاده سازی سرویسهای آنلاین بر مبنای تعداد بازیکن بالا داشته و از نظر موقعیت مکانی نیز ایدهآل است؛ مخصوصاً در بریتانیای کبیر که مقر اصلی استودیوی Codemasters است. شاهد همکاری خوبی بین دو طرف خواهیم بود.
استقبال بازیکنان از بازی Apex Legends در استیم
با انتشار آخرین عنوان استودیوی Respawn Entertainment در استیم، بسیاری از هواداران بازی Apex Legends فرصت تجربهی این عنوان را در پلتفرم مورد علاقهی خود پیدا کردند. استقبال بازیکنان از بازی Apex Legends در استیم به گونهای بوده که رتبهی چهارم تعداد بازیکنان هم زمان در اختیار این بازی قرار گرفته بود. بازی Apex Legends از 15 آذر در دسترس بازیکنان در فروشگاه استیم قرار گرفته و استقبال بازیکنان از بازی Apex Legends در استیم نشان دهندهی علاقهی آنها به تجربهی این بازی بدون نیاز به اتصال به اوریجین است. در روز 18 آذر ماه، بالاترین میزان استقبال بازیکنان از بازی Apex Legends در استیم اتفاق افتاد؛ به گونهای که 116558 بازیکن به صورت هم زمان توانستند به تجربهی این بازی پرداخته و به طور میانگین، 79434 نفر در سرورهای بازی Apex Legends مشغول بازی بودند.
همان طور که پیشتر اعلام کرده بودیم، استودیوی Respawn Entertainment تصمیم به تاخیر در عرضهی بازی Apex Legends برای کنسول Nintendo Switch تا سال 2021 گرفته بود. در کنار این تصمیم، شرکت Electronic Arts تصمیم داشت نسخهای از این بازی را برای تلفنهای همراه عرضه کند. اطلاعات بیشتری در مورد انتشار بازی Apex Legends بر روی تلفنهای همراه در دسترس نیست و تمام تمرکز سازندگان این بازی بر روی عرضهی آن در فروشگاه استیم بوده است. علاوه بر این موارد، کراس پلی بازی Apex Legends از ماه اکتبر، برابر با مهر ماه، در تمامی کنسولها و نسخههای کامپیوتر شخصی فعال شده است.
منبع: آرسان گیم
منبع: آرسان گیم