جزئیات جدید Overwatch 2 در بلیزکان 2021
به تاریخ انتشار بازی Overwatch 2 یا زمان عرضه نسخه بتا آن در Blizzcon 2021 اشاره ای نشد ولی در نشست پشت صحنه صحبت های زیادی از جزئیات جدید Overwatch 2 مطرح شد. چیزی که میدانیم این است که بازی در سال 2021 منتشر نخواهد شد ، “جف کپلین” کارگردان بازی از میزان پیشرفت ساخت Overwatch 2 با این جمله که “میتوانیم در این لحظه با دوستان بشینیم و یک شب Overwatch 2 بازی کنیم” سخن گفت .
جزئیات جدید Overwatch 2 شامل نقشه های جدید ، بخش مرحله ای و داستانی ، بازنگری گسترده در بخش مولتی پلیر و … میشود که در ادامه این مطلب به آنها میپردازیم.
نقشه های جدید Overwatch 2
- دو نقشه جدید برای بازی Overwatch 2 معرفی شدند : Rome و New York (البته مشخص نشدند که مربوط به بخش PVP هستند یا PVE)
- نقشه شهر رم در قالب کانسپت هنری و رندر شده در انجین به نمایش گذاشته شد و قرار است احساس رمانتیک بودن و یک معماری قدیمی را با ساختمان های قدیمی رومی مانند معبد ها و کولوسئوم در پلیر ها ایجاد کند.
- نقشه شهر نیویورک در واقع بازسازی نیویورک سال های 1920 با نور های نئونی و المان های علمی تخیلی است. نقشه بازی از یک روستا شروع میشود و کم کم به مرکز شهر ختم میشود.
تغییرات بخش مولتی پلیر Overwatch 2
- شخصیت جدید بازی با نام “ Sojourn” که از یک نوع تفنگ ریلی(مانند زاریا) استفاده میکند در جزئیات جدید Overwatch 2 نشان داده شد. نشانه گیری با این تفنگ یک ریسک پر سود است که اگر بتوانید آنرا کنترل کنید جون حریفان را میدرید.
- درحالی که بخش مولتی پلیر Overwatch 2 از زیرساخت های بازی فعلی استفاده خواهد کرد ، تیم اورواچ اذعان کرد در تلاش است حس بازی در ورژن جدید را کاملا متفاوت از نسخه فعلی طراحی کند.
- تیم بازی در حال حاضر در حال آزمایش قابلیت های خاصی برای هر Role هستند که ویژگی های هر کلاس از شخصیت را متفاوت میکند.
- قابلیت پسیو تانک ها مقاومت در برابر پرت شدن به عقب و کمتر شارژ کردن آلتیمیت حریفان در اثر شلیک شدن به آنها ، در جزئیات جدید Overwatch 2 مطرح شد.
- قابلیت پسیو DPS ها سرعت حرکت بیشتر است.
- قابلیت پسیو هیلر ها یک افکت هیلینگ اتوماتیک و آرام است. (مانند مرسی)
- شخصیت ها در حال بازنگری هستند تا برای درگیری در فاصله نزدیک بتوانند کاربرد بیشتری تا فقط تانک کردن گلوله داشته باشند.
- یک ورژن آزمایشی از راینهارت که در جزئیات جدید Overwatch 2 مطرح شدن، به داشتن دو FireStrike ، قابلیت کنسل کردن Charge و فرمان پذیری بهتر هنگام Charge اشاره داشت.
- در واقع بعید است که اکثر این تغییرات راه خود را به بازی نهایی پیدا کنند ولی جالب است بدانیم تیم طراحی با این سطح تفکر رادیکالی به نسخه بعدی نگاه میکند.
- یک گروه با عنوان “تیم حس مبارزه” مسئولیت بررسی تمامی زوایای مبارزه و ارزیابی شخصیت ها در راستای بهبود حس مبارزه در بازی Overwatch 2 را برعهده دارد.
- جزئیات جدید Overwatch 2 به بازنگری ضربات دست غیر مسلح شخصیت ها ، انیمیشن آن و صدای ضربه های اشاره داشت.
- صدای اسلحه ها نیز بازنگری شده اند تا صدای شلیک در محیط های مختلف و مشخص کردن کم بودن تیر در خشاب با صدا را به خوبی نشان دهد.
- تیم ساخت بازی اشاره کرد امکان تغییر سبک مولتی پلیر بازی از حالت فعلی وجود دارد. البته این بیشتر یک آزمایش است تا یک قول.
ماموریت ها در Overwatch 2
- ماموریت ها بخش مولتی پلیر جدید بازی است که درراستای بهبود تجربه بازی برای بازیکنانی است که قصد بازی کردن برای رنک و امتیاز را ندارند.
- در جزئیات جدید Overwatch 2 به این اشاره شد که ماموریت ها در اصل برای لول آپ کردن شخصیت های بازی است که در ادامه بیشتر به آن میپردازیم.
- تیم طراحی در حال تلاش برای ساخت هزاران ماموریت است که به شما اجازه میدهد هر شب ماموریت جدیدی را بدون احساس درجا زدن بازی کنید.
- ماموریت ها شامل بخش های سبکی از داستان اصلی بازی Overwatch 2 میشوند که با هر یک از شخصیت های بازی میتوانید آنها را بازی کنید.
- همه نقشه های موجود برای بخش مامورت ها استفاده خواهد شد.
- نقشه های تکرار ممکن است دارای هدف های متفاوت ، مسیر متفاوت و دشمنان متفاوتی نسبت به یکدیگر باشند.
- نقشه ها در زمان های متفاوتی ساخته و آماده میشوند مانند شب ، روز و غروب.
- در جزئیات جدید Overwatch 2 نشان داده شد که نقشه های ماموریت ها ممکن است شامل اوضاع جوی متفاوتی باشند مانند طوفان شن ، باران و برف.
- بعضی از مراحل شامل نوعی از ماموریت که شامل کشف یک محموله و برگشت آن به مکان مشخص میشود را در برمیگیرد.
جزئیات بخش جدید داستانی Overwatch 2
- در جزئیات جدید Overwatch 2 توضیح داده شد که داستان اصلی بازی حول بازگشت شخصیت ها به گروه و پیدا کردن عنصر پشت قدرت گرفتن دوباره ربات ها میچرخد.
- همه مامورت ها با ویدئو های سینماتیک شروع و تمام میشوند که مستقیما با گیم پلی بازی درگیر است.
- تم های موسیقایی برای هر یک از شخصیت ها و نقشه ها در نظر گرفته شده است.
- همه مامورت های داستانی نقشه منحصر بفرد خود را دارند و با کلمه عظیم از آنها در جزئیات جدید Overwatch 2 یاد برده شده است.
- نقشه هند با فرار تیم از ساختمانی که در اثرآتش در حال سوختن است شروع میشود و بازیکنان را مجبور میکند به راهرو ها و فضا های باز متعددی قدم بگذارند.این یکی از بزرگترین نقشه های اورواچ تا به امروز است.
- نقشه هند از کامیک های اخیر اورواچ الهام میگیرد.
- نقشه گوتنبرگ شامل بخشی از کارگاه توربیون است.
- در نقشه تورنتو که در زمان حمله نول سکتور جای میگیرد شخصیت شما در حال مبارزه در یک توفان برفی است در جزئیات جدید Overwatch 2 افزایش برف نشسته برزمین با گذشت زمان بیشتر میشود.
- همه شخصیت ها در بخش داستانی حضور ندارند ولی آنهایی که هستند با توجه به دیگر شخصیت های انتخاب شده گروهتان حرف ها و وویس لاین های متفاوتی را ارائه میدهند.
لول آپ کردن شخصیت ها در Overwatch 2
- در جزئیات جدید Overwatch 2 نشان داده شد که لول آپ کردن شخصیت ها نسبت به آنچه در سال 2019 نشان داده شده بود بسیار پیشرفت کرده و شخصیت ها گزینه های پیشرفته ای برای لول آپ کردن دارند.
- هر یک از لول آپ ها به سمت یک چینش خاص با اسم های متفاوتی حرکت میکنند که با سینرجی بیشتری شخصیت را قوی میکنند.
- شاخه های مختلف دارای 7 لایه میباشند که چینش شما را قوی تر میکنند. شما با امتیاز های بخش مامورت ها میتوانید این لول آپ ها را آنلاک کنید.
- لول آپ ها با بازی سازان اجازه میدهد کمبود های شخصیت ها را با آنلاک هایی که بازیکنان بر اساس سلیقه خود انجام میدهند جبران کنند.
- قابلیت های جدید که در جزئیات جدید Overwatch 2 شامل دو لانچر برای جانکرت ، شلیک آتش از عصای مرسی و قابلیت پین کردن چند دشمن توسط راینهارت بود.
- اسلحه ها نیز میتوانند از عناصر مختلف استفاده کنند تا تاثیر متفاوتی داشته باشند مانند Freeze Strike برای راینهارت و تله برق برای جانکرت.
ظاهر شخصیت ها در Overwatch 2
- تغییرات ظاهری در شخصیت ها بازی شامل بهبود حرکت و جنس پارچه و بروز احساسات در صورت شخصیت میباشد که در جزئیات جدید Overwatch 2 از آنها پرده برداری شد.
- مکری ریش کاملی دارد و کاملا پیرتر به نظر میرسد و زره بیشتری روی بدن او دیده میشود.
- فرح رنگ آبی و سفید را بیشتر در زره خود دارد و کلاه او دارای یک طلق شفاف است که احساسات صورتش را بروز میدهد.
- ریپر با زره بیشتری طراحی شده که بیشتر بخش های آن آهنی به نظر میرسد.
- ویدومیکر حالت سایبرپانکی بخود گرفته و دمب اسبی او به موی بافته تغییر کرده است.
دشمنان درOverwatch 2
- تیم Overwatch 2 احساس کرده اند که دشمنان در آنچیزی که در سال 2019 نشان داده شده هیجان انگیز و جذاب نیستند و در تلاش برای ساخت دشمنان حرفه ای تر است.
- رفتار دشمنان در برابر تیرخوردن واقعی تر طراحی شده است.
- در جزئیات جدید Overwatch 2 اشاره شد که دشمنان بزرگتر نقطه ضعف هایی دارند که از آنها برای از پا در آوردن دشمنان میتوانید استفاده کنید.
- رفتار دشمنان وابسته به یکدیگرند و ممکن است هل دادن یک دشمن باعث افتادن همه آنها شود.
- تیم درحال آزمایش مدلی از دشمنان است که مانند بازی Diablo ازقابلیت ها و ویژگی های برتری برای شکست شما استفاده میکنند.
- ماموریت های مختلف دارای دشمنان کاملا متفاوت از هم است.
منبع: آرسان گیم