امکان استفادهی استودیوهای Xbox از موتور id Tech
در مصاحبهی دیگری که با رییس Xbox منتشر شده، امکان استفادهی استودیوهای Xbox از موتور id Tech مطرح شده است. این موتور بازیسازی آخرین بار ساخت در بازی DOOM Eternal استفاده شد.
مدت زیادی از تصاحب Bethesda توسط مایکروسافت نمیگذرد و آقای Phil Spencer، رییس بخش Xbox، به امکان استفادهی استودیوهای Xbox از موتور id Tech و تمایل آنها برای ساختن بازیهای جدید به کمک این موتور بازیسازی اشاره کرده است. امکان استفادهی استودیوهای Xbox از موتور id Tech بیشتر به خاطر کارکرد فوقالعادهی این موتور بازیسازی در پردازش جزئیات بالا در کنار ارائهی تجربهای روان مطرح شده و میتوانیم به بازیهای DOOM 2016 و DOOM Eternal اشاره کنیم که با نرخ پردازش 60 فریم بر ثانیه در کنسولهای Xbox One و PlayStation 4 اجرا میشوند. پس از توضیحاتی که راجع به خریداری Bethesda توسط مایکروسافت ارائه شد، آقای Spencer از علاقهی همکاران خود به استفادهی استودیوهای Xbox از موتور id Tech صحبت کرد.
طبق صحبتهای ایشان، استودیوی id software به خوبی از پس ساخت بازیهایی با جزئیات بالا با تجربهای روان به کمک موتور بازیسازی قوی خود بر آمده و هنگامی که قابلیتهای این موتور را بررسی کنیم، متوجه میشویم که استودیوهایی مانند The Coalition، سازندگان سری بازی Gears، و 343، سازندگان Halo، میتوانند به خوبی از این موتور استفاده کنند تا محصولاتی قویتر با تجربهای روانتر برای تمامی بازیکنان ارائه دهند. به غیر از این دو استودیو، شاهد بهبود موتور id Tech در آیندهی نزدیک برای ساخت پروژههای جدید خواهیم بود و تیمهایی از بخش Xbox شرکت مایکروسافت روی قسمتهای مختلف این موتور بازیسازی کار میکنند تا قابلیتهای آن را بیشتر از گذشته کرده و راه را برای سبکهای جدید و بازیهای نوآورانه باز کنند.
هم اکنون می توانید بازی DOOM Eternal را از فروشگاه سی دی کی اورجینال آرسان گیم خریداری فرمایید.
انحصاری شدن بازیهای بعدی Bethesda
پس از نهایی شدن عملیات خریداری Bethesda و شرکت والد آن، ZeniMax، آقای Phil Spencer خبر انحصاری شدن بازیهای بعدی Bethesda را در شبکههای اجتماعی خود به اشتراک گذاشت. انحصاری شدن بازیهای بعدی Bethesda به این معناست که بازیهایی که توسط این استودیو ساخته میشوند، از این پس برای پلتفرمهای پشتیبانی شده توسط Xbox Game Pass منتشر خواهد شد. در واقع با انحصاری شدن بازیهای بعدی Bethesda طبق صحبتهای آقای Spencer، بازیهایی که در آینده توسط این استودیو ساخته یا نظارت میشود، دیگر برای کنسولهای PlayStation 4 و PlayStation 5 منتشر نخواهد شد. لازم به ذکر است که هم چنان پشتیبانی از بازیهایی که پیشتر برای کنسولهای شرکت سونی عرضه شده بودند، ادامه خواهد یافت و حتی عناوینی که قرار است در آیندهی نزدیک برای این بازی عرضه شوند، بدون هیچ مشکلی در دسترس بازیکنان این کنسولها قرار خواهد گرفت.
تاکید اصلی آقای Spencer، عرضه شدن بازیها و پروژههای بعدی Bethesda و دیگر استودیوهایی است که هم اکنون زیرشاخهی مایکروسافت شدهاند. بازیکنانی که از پلتفرمهای پشتیبانی شده توسط Xbox Game Pass استفاده میکنند، تمامی این بازیها را دریافت خواهند کرد. هدف اصلی خریداری این استودیوها، سرمایه گذاری روی بازیکنان با در دسترس قرار دادن بازیهای بیشتر و اضافه شدن بازیهای جدید به اشتراک Game Pass بوده و پروژههایی به زودی شروع خواهد شد که با تجربهی بالای استودیوهای جدید ساخته میشوند تا بازیهایی باکیفیت و قوی در دسترس بازیکنان علاقهمند به Xbox و کامپیوترهای شخصی قرار گیرد.
پایان مراحل تصاحب ZeniMax توسط مایکروسافت
چندی پیش طبق گزارشی که توسط کمیسیون اتحادیهی اروپا برای Eurogamer ارسال شده بود، پایان مراحل تصاحب ZeniMax توسط مایکروسافت اعلام شد که با تایید این کمیسیون انجام شده است. بر اساس قوانین مربوط به تصاحب شرکتهای بزرگ در اتحادیهی اروپا، شرکت مایکروسافت توانست به درستی مراحل خریداری شرکت ZeniMax Media را نهایی کند و جواز لازم برای پایان مراحل تصاحب ZeniMax توسط مایکروسافت صادر شود. دریافت این مجوز توسط شرکت مایکروسافت به معنای تمام شدن پروسهی ادغام شرکت ZeniMax Media با بقیهی داراییهای این شرکت بوده و هیچ شرکت دیگری نمیتواند اقدام به خریداری ZeniMax Media کند.
لازم به ذکر است که پایان مراحل تصاحب ZeniMax توسط مایکروسافت باعث اضافه شدن استودیوهایی مانند Bethesda Softworks و id software و Arkane و Machine Games و بقیهی استودیوهای زیر نظر ZeniMax Media به استودیوهای اصلی مایکروسافت شده که در نهایت به ساختن عناوین انحصاری زیر پرچم این شرکت بزرگ خواهند پرداخت. هدف اصلی شرکت مایکروسافت، ساختن بازیهای بیشتر در رقابت با شرکت سونی بوده و پس از تعداد بازیهای بسیار کمی که در نسل گذشتهی کنسولها برای کنسول Xbox One منتشر شده بود، مایکروسافت سعی میکند مخاطبینی که از دست داده را دوباره جذب کرده و بستر بازیها و کنسولهای خود را گستردهتر از قبل کند. بهتر است به این نکته اشاره کنیم که بازیهایی مانند DOOM Eternal و The Elder Scrolls Online همچنان در کنسولهای دیگر پشتیبانی میشوند و بازیکنان این کنسولها نباید نگران بازیهای خود باشند.
منبع : آرسان گیم