بازی Far Cry 6 میراث عظیمی را یدک می کشد
بازی Far Cry 6 توقعات زیادی از هوادارن این سری محبوب را به ارث میبرد ، اما اگر کارت هایش را درست بازی کند میتواند چالش هایش با این میراث را به نقطه قدرتش تبدیل کند.
بازی Far Cry 6 در کشور کارائیبی خیالی Yara که از روی کوبا الگو برداری شده جای میگیرد. داستان حول محور مبارزه برای شکل دادن یک انقلاب علیه دیکتاتور حاکم بر کشور میچرخد و از بسیاری از المان های نسخه های قبلی این سری استفاده میکند.
بازی Far Cry 6 باید انتظارات زیادی را برآوره کند که این چالش بزرگی برای سری ای است که در داستان گویی چنین مهارت مثال زدنی دارد. این چالش های بی چون چرا در امیدوارانه ترین حالت باعث نوآوری و منحصر بودن بازی Far Cry 6 خواهد شد.
فرمول موفق سری Far Cry
فرمول موفقیت سری Far Cry برای اولین بار در بازی Far Cry 3 به ثبت رسید. بازی معمولا با به دنبال یک کاراکتر که در محیطی بسیار خطرناک با فرهنگ های متفاوت انداخته شده است شروع میشود. در ادامه شخصیت اصلی داستان به ماجراجویی در دنیای جهان باز-ی پر از دشمن و حیوانات مختلف میپردازد و ماموریت هایی برای نابودی و سرنگونی شخصیت بد داستان به او محول میشود. این فرمول این سری را برای سال های سال به موفقیت رسانده و اکنون بازی Far Cry 6 را با مشکلی منحصر بفرد روبرو کرده است.
سری Far Cry توقعات بسیار خاص و زیادی را از سوی هواداران جلوی خودش میبیند و این درحالیست که بازی های این سری بغیر از چند شخصیت که در چندین بازی بودند ، همگی داستان خود را تعریف میکردند. یکی از توقعاتی که از این بازی میرود ، استفاده از بازیگران سطح اول دنیا به عنوان شخصیت بد داستان است ، توقعی که با حضور Michael Mando در نقش شخصیت بد بازی Far Cry 3 ، Vaas شکل گرفت.
طرفداران بازی Far Cry انتظار دارند در طول بازی با تصمیم هایی روبرو شوند که روند بازی را به طور معنی دار تغییر دهد. در طول این سال ها این تصمیم ها شامل اینکه آیا در آخر بازی سوم Jason به Citra می پیوندد یا نه ، و چه کسی در آخر Far Cry 4 رهبر Kyrat میشود ، بوده است. درحالی که این فرمول از نقاط قوت این بازی بشمار می آید ولی چالش های جدیدی را برای بازی های بعدی این سری بوجود آورده است.
برای مثال بازی Far Cry 6 در صورت عدم تمرکز داستان بازی روی شخصیت بد داستان همانند نسخه های قبلی ، به مشکل برخواهد خورد و بازی دیگر احساس یکی بازی از سری Far Cry را نخواهد داشت و این چالشی بزرگی برای شخصیت بد داستان بازی Far Cry 6 است زیرا او نیز میراث عظیمی را باید به یدک بکشد.
تکرار گذشته
شخصیت بد داستان بازی ، Anton توسط بازیگر معروف سریال Breaking Bad و The Mandalorian ، Giancarlo Esposito هنرنمایی خواهد شد. او که یکی از معروف ترین شخصیت هاییست که در این بازی تاکنون شاهد حضورش بودیم. در حالی که شکی در هنرنمایی و اجرای استثنایی او نداریم ، او باید تلاش کند که اجرایش بتواند با بازیگران شخصیت های بد قبلی مثل Vaas ، Pagan Min و Joseph Seed در حالی رقابت کند که شباهتی با آنها نداشته باشد.
خطر تکرار شدن یکی از بزرگترین مشکلات فرمول بازی Far Cry است. در حال حاظر مشخص است که بازی Far Cry 6 دارای یک انقلاب بدون رهبری و اتحاد است و این بشدت شبیه داستان Golden Path که داستان بازی Far Cry 4 بود ، میباشد. نه تنها این بلکه زبان والاطلبانه و معنوی که Anton برای گردهم اوری انقلابیون استفاده میکند شبیه به طرز سخن گفتن Joseph Seed و پروژه دروازه بهشت او میباشد.
Ubisoft باید توجه کند و بدقت ایده های جدیدی را به بازی Far Cry 6 اضافه کند. محیط بازی پیش رو در یک جزیره کارائیبی است که شبیه به جزیره Rook از بازی Far Cry 3 میباشد. البته کشور این بازی یعنی Yara شهری به نام Esperanza در قلب خود دارد که مرکز تفاوت ها و گوناگونی خواهد بود. کمتر بازی میتواند طول عمری شبیه به بازی Far Cry داشته باشد. اما حال بازی Far Cry 6 با چالش برآورده کردن انبوهی از توقعات روبروست که باید بدون بازسازی مسیر های گذشته از آنها سر بلند بیرون آید.
فائق آمدن بر چالش های Far Cry
بازی Far Cry 6 در آستین خود آس پیکی دارد که اگر بخواهد میتواند استفاده کند. درست است که بازی میراث عظیمی را به ارث میبرد ولی قابلیت این را دارد که این میراث را از طریق داستان داخل بازی مرور کند و به بخشی از بازی تبدیل کند. شخصیت Anton شاهدعینی انقلابی بوده که 50 سال قبل در Yara پدرش را قصاص کرد. این یکی از ارکان اصلی فلسفه و دیدگاه Anton نسبت به مردم کشورش است که باید برای نجات دادنشان از دست خودشان آنها را کنترل کرد. در عوض تریلر بازی Anton را نشان میدهد که در حال آماده کردن پسرش Diego برای تبدیل شدن به دیکتاتور سخت گیری است که اگر روزی Yara به بهشتی که در گذشته بود تبدیل شد ، بتواند بر مردم حکومت کند.
رابطه میان Anton ، Diego و شخصیت پلیر بازی میتواند کلید راهگشای بازی Far Cry 6 برای تعریف داستانی جدید بدن رها کردن فرمول حیاتی اش باشد. ایده یکی وارث بی میل به تاج و تخت قبلا نیز در بازی Far Cry 4 جایی که شخصیت بد Ajay Ghale تاج و تخت Kyrat را به ارث میبرد پیاده سازی شده است. ولی این سبک داستان و ماجراچینی هیچ گاه در این سری به این قدرت دیده نشده است.
هرچه که هست ، عدم تمرکز زیاد و عجیبی در قبال شخصیت تحت کنترل پلیر بازی Dani Rojas در مارکتینگ این بازی مشاهده میشود. در بدترین حالت میتوان شخصیت های اصلی ضعیف و بی صدایی همانند آنهایی که در بازی های Far Cry 5 و Far Cry New Dawn شاهدشان بودیم ، را انتظار داشت. حال میدانیم که شخصیت Dani برای خود بازیگر صدا ، هم برای نسخه مرد و هم برای زن دارد که این مشکل عدم تکلم را رفع میکند.
در حالیکه بازی Far Cry 6 توقعات زیادی را باید برآورده کند ، عدم محبوبیت و موفقیت دو بازی قبلی یقینا جای تنفس زیادی را برای این بازی فراهم کرده است. در حالیکه هر دو بازی Far Cry 5 و New Dawn شخیت های بد محبوبی داشتند ، حضور شخصیت اصلی قابل شخصی سازی و فرجام رستاخیزی نا گزیر این بازی این حس را به پلیر ها منتقل کرد که دیگر آنها داستان بازی را مشخص نمیکنند. تا زمانی که بازی Far Cry 6 شخصیت اصلی قابل قبولی داشته باشد و به پلیر ها اجازه دهد تصمیم های معنی داری در بازی بگیرند ، میتوان بازی پیش رو را خیلی فراتر از دو بازی قبلی دید.
اینکه آیا این بازی میتواند به سطح توقعات طرفداران نزدیک شود یا خیر ، چیزیست که باید منتظر بود و دید. احتمال دارد ترکیب از المان های بازی های گذشته بتواند بازی را به بالانس فوق العاده ای برساند یا بازی را بیش از حد آشنا جلوه دهد. قرار دادن یک پسر جوان به عنوان فرزند شخصیت بد داستان میتواند اجرای Anton و Diego را ترفیع ببخشد و ثابت کند بزرگترین نقطه قوت این بازیست. بازی Far Cry 6 با چالش های منحصر بفردی روبروست ولی خب از فرمولی نیز بهره مند است که بشدت ثابت شده و محبوب است.
بازی Far Cry 6 در حال حاضر برای پلتفرم های PC ، PS4/5 ، Stadia ، Xbox One و Xbox Series X در دست توسعه میباشد.
منبع : آرسان گیم