بررسی تمامی نمایش های E3 2021
من هر سال تمام کنفرانس و نمایش های بزرگ نمایشگاه E3 را بررسی میکنم، که فرصت خوبی برای دیدن صحنات خنده دار، مشکلات و اشتباهات است؛ ولی نمایش سال 2021 میلادی، بخاطر تمام دیجیتال بودنش به دلیل کرونا، زیاد از حد تر و تمیز بود – چون به همین دلیل دیجیتال بودن، بیشتر تولید کنندگان اظهاراتشان را از قبل و در محیطی مدیریت شده از قبل ضبط کرده بودند.
حقیقتش را بخواهید دلم برای آن اشتباهات تنگ شده. این اتفاقات برای من قسمت بزرگی از نمایشگاه E3 را شکل میدهند و رژه ی کلیپ های از قبل ضبط شده ی امسال به کل از آنها خالی بود. ولی بیایید به هر حال ارائه های E3 2021 را بررسی کنیم، هرچه نباشد حالا دیگر این کار تبدیل به رسم شده.
نمایش Xbox & Bethesda Games Showcase
با توجه به اینکه Sony در E3 2021 به کل انصراف نمایش نداشت، Microsoft از این فرصت استفاده کرده و به معنای تمام گل کاشت. ما توانستیم برای اولین بار عناوینی مانند Starfield، Forza Horizon 5، بازی بعدی Arkane و The outer World 2 را ببینیم – که تمامشان از همان روز اول روی سرویس Xbox Game Pass در دسترس خواهند بود. همچنین مقدار زیادی محتوا حول بازی Halo Infinite داشتیم، یک تریلر جذاب از Psychonauts 2 و همچنین STALKER 2 را دیدیم. تا آنجایی که درباره ی سیاست های تهاجمی بازاریابی چیزی بلدم، این نمایش یک حمله ی تمام عیار بود.
نمایش Gearbox E3 2021 Showcase
در این ارائه ما یک Randy Pitchford هیجان زده را در محیط ساخت فیلم اقتباسی Borderlands دنبال میکردیم، که در آنجا Kevin Hart به او بی محلی کرد. دقیقا هیچ چیز با ارزشی نمایش داده نشد، ولی گمانم Randy توانست به ما نشان دهد که او در حدی با افراد مشهور جور است که آنها را با اسم کوچک صدا میزند. گرچه بزرگ ترین جرمی که اینجا رخ داد، یک سری نمایش ها از بازی Homeworld 3 بودند که به نظر میرسید قرار است به جایی ختم شوند…و نشدند…واقعا یک ابطال وقت واقعی بود.
نمایش Summer Game Fest
از این نمایش لذت بردم، حس نمایش های E3 های قدیم را داشت. یک گوینده روی سکو، پرده برداری های هیجان انگیز، حضور پر تعداد نام های مشهور و حتی چند اجرای موسیقیایی. تنها چیزی که کم داشت اشتباهات نمایش های E3 ها قدیمی بود. Kojima هم حرف زد – به همان سبک پر رمز و رازش – و از بازی بعدیش گفت، اجرای گروه Japanese Breakfast عالی بود، Elden Ring هم…همان Elden Ring بود. در کل زمان خیلی خوبی را برایم رقم زد. اگر قرار است نشسته و تعداد زیادی کلیپ های تبلیغاتی تماشا کنم (که همان چیزی است که نمایشگاه های E3 انجام میدهند)، ترجیح میدهم حداقل از آن لذت ببرم.
نمایش Guerilla Collective
این نمایش از بازی های پلتفرم Nintendo حدود 2 روز طول کشید و چیزی حدود 70 بازی را که اکثرشان جدید بودند معرفی کرد. این تعداد بازی خیلی زیاد است و با اینکه من عاشق کارهای Guerilla Collective هستم، ولی شاید کمی فاصله گذاری میتوانست تجربه ی کلی بهتری را در اختیار کاربران بگذارد. بازی های عالی و جدید زیادی اینجا بودند، Behind the Frame، Grime، Loot River، Onsen Master و Sable همگی عالی بودند و با این حال اینها فقط چند تا از بازی های لیست هستند. ولی همین تعداد زیاد بازی های معرفی شده در این نمایش باعث میشد که گیج کننده باشند.
نمایش Wholesome Direct
من عاشق جشن ارائه ی این بازی های جذاب و خودمانی هستم. Ooblets، Lake، Yokai Inn، Letters: A Written Adventure، Paralives و Soup Pot – که تعداد کمی از این لیست باشند – همگی عالی بودند. ولی اینجا هم مثل نمایش Guerilla Collective، تعداد زیاد بازی های معرفی شده کمی گیج کننده بود و در نهایت تمام آن صحنات زیبا و پر رنگ با هم قاطی شد. نظر من با Mollie یکی است، کاش تعداد بازی کمتری را برای مدت طولانی تر نمایش میدادند.
نمایش Ubisoft Forward
متاسفانه یوبیسافت خبر جذابی در نمایش E3 2021 نداشت. چند بسته ی الحاقی برای Watch Dogs و Assassin’s Creed، یک فصل جدید برای For Honor، یک ارائه ی خیلی طولانی از Rainbow Six Extraction و یک نگاه خیلی خیلی گذرا به Far Cry 6. پرده برداری بزرگ متعلق به Avatar: Frontiers of Pandora بود، ولی غیر ممکن بود بتوانید از روی تریلر پر زرق و برقش چیزی را تشخیص بدهید. Ubisoft معمولا کارش در اشتباهات و خنداندن حضار عالی است، ولی امسال حتی از آن هم خبری نبود.
نمایش Koch Primetime
توصیف این نمایش کمی سخت است. تعدادی بازی معرفی شدند که همگی قرار است زیر پرچم ناشری به نام Prime Matter ارائه شوند، شامل Scars Above، یک ادامه بر بازی Painkiller و یک بازی جدید Gungrave. ولی ترکیب ناهمسان تریلرهای کوتاه با مصاحبه های خیلی طولانی با توسعه دهندگان – آنهم در اتاق خوابشان – واقعا خسته کننده بود. نمیخواهم سخت گیر باشم، مخصوصا که در دوره ی سختی هستیم، ولی کمی ادیت فیلم اینجا لازم بود.
نمایش Square Enix E3 2021
ارائه ی اصلی متعلق به بازی Guardians of the Galaxy بود که توسط Eidos Montreal ساخته شده و به نظر بازی ای سرگرم کننده است.بقیه ی نمایش تقریبا جلب توجه نمیکرد. گرچه باید به طور ویژه ای از بازی Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin یاد کنم. این عنوان جدید از Team Ninja کمترین جذابیت گرافیکی را در بین بازی هایی که از این توسعه دهنده به یاد دارم، داشت و تریلرش هم افتضاح بود. Team Ninja بازی های اکشن عالی ای میسازد، ولی این یکی خجالت آور بود.
خرید بازی Resident Evil Village
نمایش Capcom E3 Showcase
این نمایش واقعا یک نمایش E3 تمام و کمال نبود و فقط یک سری اطلاعات کلی درباره ی بازی هایی که خودمان هم از وجودشان اطلاع داریم میداد. بازی هایی شامل دنیای Resident Evil، همان حالت چند نفره ی نه چندان جذاب بازی های Resident Evil. همچنین هیچ چیز هیجان انگیز و جدیدی درباره ی بسته ی الحاقی Resident Evil Village که گویا هنوز در دست توسعه است، گفته نشد. به عنوان یکی از طرفداران بازی های کاراگاهی، از دیدن The Great Ace Attorney Chronicles خیلی خوشحال شدم. نمیتوانم برای بازی کردنش صبر کنم، ولی در کل این نمایش کمی اطلاف وقت بود.
نتیجه گیری
خب این کل E3 2021 بود. نمیدانم آینده ی این نمایشگاه چیست، ولی با توجه به اینکه پاندمی کرونا حداقل تا سال آینده – یا شاید سال بعدش – تحت کنترل درمیآید، امیدوارم این نمایشگاه هم به روال سابقش بازگردد. دلم برای اجراهای زنده و واکنش حضار تنگ شده.
البته نه برای آن آدم های مسخره که به وضوح توسط ناشر انتخاب شده اند و با هر معرفی مسخره ای، بدون دلیل صدای جیغ و هورایشان تمام سالن را پر میکند، که برای حس هیجان واقعی که وقتی یک رونمایی غیرقابل پیش بینی رخ میدهد، از حضار فوران میکند. ولی اگر آینده ی نمایشگاه E3 تمام دیجیتال است، نمیتوانم بگویم که منتظر بعدی اش هستم…ارائه های دیجیتال اصلا شبیه نمایشگا ههای قدیمی خودمان نیستند.
منبع: آرسان گیم