بازی Battlefield 2042: کراسپلی، هوش مصنوعی، نقشهها، کاراکترها، سلاح
در تاریخ نهم ژوئن بازی Battlefield 2042 معرفی شد و به ما این شانس را داد تا نگاهی به یکی از بخش های اصلی بازی به نام All Out Warfare داشته باشیم. بازخورد بازیکنان برای توسعه دهندگان این بازی به حدی مثبت بوده که این تیم تصمیم گرفته مقدار بیشتری از سوپرایزهایش را برای ما رونمایی کند. در این مثاله چیزهای زیادی مانند کراسپلی ، هوش مصنوعی و چیزاهای دیگر می
در این پست ما قصد داریم به موضوعات زیر بپردازیم:
- نگاه نزدیکتری به Specialist ها، نقشه های بازی، وسائل نقلیه ی موجود در بازی Battlefield 2042 و سربازهای هوش مصنوعی
- دلیل تاخیر خوردن Technical Playset به اواخر تابستان امسال
- قابلیت های کراسپلی و Cross-progression در بازی Battlefield 2042
Specialist های بازی Battlefield 2042
در بازی Battlefield 2042 شما پا در کفش شخصیت هایی به نام Specialist ها میگذارید، یک نوع کاملا جدید از سربازهای قابل هدایت که در این سری حضور دارند. این شخصیت ها که با توجه به سنت سری بازی های Battlefield طراحی شده اند، هرکدام توانایی خودشان را داشته و میتوانند هرنوع اسلحه ای را بر اساس انتخاب شما استفاده کنند.
در هنگام ارائه ی بازی Battlefield 2042 تعداد 10 تا از این Specialist ها در دسترس خواهند بود و ما تا به حال با 4 تا از آنها آشنا شده ایم: Boris، Casper، Falck و Mackay. به گفته ی EA میتوانیم اواخر امسال درباره ی بقیه ی آنها هم اطلاعات بیشتری داشته باشیم.
طرز کار قابلیت های Specialist ها در بازی Battlefield 2042
قابلیت ها و توانایی های هر Specialist مختص خودش است و قابل تغییر نیست. به عنوان مثال یکی از این Specialist ها توانایی استفاده از لباسی بالدار را دارد و با استفاده از آن میتواند محیط زمین نبرد را تحت پوشش قرار دهد. خب این لباس بالدار مختص همین Specialist است و بقیه ی آنها نمیتوانند از آن استفاده کنند.
برای توانایی ها، بیایید نگاهی نزدیکتر به Falck بیاندازیم که توانایی های یک جراح نظامی را دارد. توانایی های جراح نظامی به Falck این قابلیت را میدهد که دوستانش را با جان پر به بازی برگرداند. این قابلیت به او در برابر بازیکنانی که از Squad Revive استفاده میکنند برتری محسوسی میدهد – بله EA قابلیت Squad Revive را در بازی Battlefield 2042 برمیگرداند. اما این قابلیت به مدت زیادتری برای زنده کردن بازیکنان نیاز دارد و در نهایت هم آنها را با جان کامل به بازی برنمیگرداند.
Loadout های شخصی سازی شده چطور کار میکنند؟
کلاس ها دیگر اسلحه ای که شما میتوانید به میدان نبرد بیاورید را محدود نمیکنند و این امر را مدیون یک سیستم شخصی سازی ترکیب اسلحه ها هستیم. به عنوان یک Specialist شما میتوانید موارد زیر را شخصی سازی کنید:
- اسلحه ی اصلی
- لوازم جانبی (آیتم هایی که هرکسی میتواند استفاده کند، مانند بسته کمک های اولیه یا Supply Crate ها)
- اسلحه ی کمکی
- اسلحه های پرتابی ( مانند نارنجک های انفجاری و حرارتی)
مثلا یک چینش اسلحه میتواند به این شکل باشد:
- اسلحه ی اصلی: M5A3 ( مسلسل نظامی )
- لوازم جانبی: Supply Crate
- اسلحه ی کمکی: G57 ( اسلحه ی کمری )
- پرتابه ها: نارنجک انفجاری
و مثل تمام Specialist های دیگر، توانایی ها و قابلیت های Mackay هم مختص او هستند و نمیتوان آنها را تغییر داد:
Specialty: قلاب و طناب برای بالا رفتن از موانع
Trait: قابلیت حرکت بدون صدا و سریع
آیا تمام بازیکنان SRAW و SMAW های RPG را خواهند داشت؟
تمام Specialist ها حالا توانایی شخصی سازی کامل اسلحه هایشان را دارند، که یعنی این شما هستید که باید درباره ی هدفتان در زمین نبرد تصمیم بگیرید. مثلا، شما میتوانید یک Carl Gustaf M5 که یک موشظ انداز بدون توانایی هدایت شوندگی است را انتخاب کنید، اسلحه ای ضد نفربر با بردی نه چندان زیاد. از طرفی میتوانید موشک FIM-33 AA را هم انتخاب کنید، یک موشک انداز هدایت شونده ی ضد هوایی. انتخاب یک اسلحه ی بزرگتر برای یکی از خانه های در اختیارتان میتواند به این معنی باشد که دیگر جایی برای حمل جعبه کمک های اولیه یا Supply Crate ها نخواهید داشت و به همین دلیل برای تامین خشاب های اضافی یا بانداژ زخم به مشکل میخورید، پس با دقت انتخاب کنید.
یکی از مزایای بازی های Battlefield این است که هروقت المان جدیدی مثل همین قسمت Loadout یا چینش اسلحه ها به بازی معرفی میشود، توسعه دهندگان زمان زیادی را هم صرف بالانس کردن عناصر مکانیکی اش میکنند، مثلا در این قسمت سادگی استفاده از موشک ها، یا برد و تاثیرشان روی وسائل نقلیه و پیاده نظام. سپس تیم توسعه دهنده به سناریوهای مختلف استفاده از آنها و انواع تجهیزات ضد آنها هم فکر میکند، مثل جاهایی که بجای انتخاب موشک انداز شاید بهتر بود چیز دیگری برمیداشتید. بازی های Battlefield همیشه به آزادی بازیکن و انتخابش برای اینکه بازی را چطور انجام دهد احترام زیادی گذاشته و برای همین هم در نهایت چیزی که موفقیت شما و در نهایت تیمتان را معین میکند، انتخاب های شما هستند.
آیا هر تیم میتواند از هرترکیبی از Specialist ها استفاده کند؟
در بازی Battlefield 2042 هر از نهایتا 4 عدد Specialist تشکیل شده. در حالت های Conquest و Breakthrough تیم ها میتوانند بیش از یک Specialist یکتا داشته باشند.
چطور میتوانید کاراکترهای تیم خودتان را از تیم حریف تشخیص دهید؟
آیکون های معروف سری بازی های Battlefield، یعنی آبی برای تیم شما و سبز برای اعضای غیر دشمن، در بازی Battlefield 2042 هم برگشته اند تا به شما کمک کنند تفاوت بین جنگجویان دوست و دشمن را از هم تشخیص دهید. همچنین تیم توسعه دهنده در حال تست یک سری قابلیت های جدید دیگر هم هست که به بازیکنان کمک میکند دوست را به راحتی از دشمن تشخیص بدهند.
یک نکته ی دیگر درباره ی شخصی سازی: تعداد زیادی انتخاب برای بازیکنان در نظر گرفته شده، مانند ظاهر کاراکترها که میتواند شکل ظاهری کاراکتر شما را به کل تغییر داده و باعث شود در میدان نبرد به راحتی قابل تشخیص باشید. پس ممکن است در یک میدان نبرد شاهد برخورد دو Specialist کاملا یکسان با ظاهری به کل متفاوت باشیم – البه اگر از Skin های متفاوت استفاده کرده باشند.
Ranger جزو Trait ها است یا Specialty ها؟
میتوانیم با اطمینان تایید کنیم که Ranger (ربات نمایش داده شده در تریلر) جزو هیجکدام از این دو دسته نبوده و مخصوص هیچ Specialist ای نیست. بجای آن، هرکسی میتواند در صورت نیاز به نیروی کمکی آنها را فراخوانی کند. با این حال، وقتی این کار را میکنید یعنی شما قابلیت Ranger را بجای انتخاب های دیگری که در سیستم درخواست کمک داشته اید، انتخاب کرده اید. همچنین روی تعداد Ranger های موجود در نقشه در زمان هم محدودیتی وجود دارد.
وقتی پایشان به زمین برسد، Ranger ها شما را دنبال کرده و از شما محافظت خواهند کرد، آنها حتی جان خودشان را هم برای نجات شما فدا میکنند. همچنین شما میتوانید به آنها دستور بدهید یک مکان را بررسی کنند، به سمت شما برگردند و شما را دنبال کنند. اگر اوضاع خیلی وخیم باشد، حتی میتوانید به یک Ranger دستور بدهید خودش را نابود کند.
این برایتان یک سری انتخاب های جالب تاکتیکی به وجود میآورد، مثلا آیا شما Ranger را به خط آتش دشمن خواهید فرستاد، یک از آن برای جلب توجه دشمن و نفوذ به خط استفاده خواهید کرد؟ انتخاب های شما خیلی مهم هستند، چون Ranger ها واحد های سبکی هستند که برای مبارزه با پیاده نظام ساخته شده اند، ولی این کوچکی باعث میشود آنها به راحتی با آتش دشمن یا یک EMP از کار بیوفتند. و بله، قبل از اینکه بپرسید بگویم که میتوانید یک ماده ی انفجاری C5 روی یک Ranger بسته و او را به سمت خط دشمن بفرستید.
نقشه ها
از قبل میدانیم که میتوانیم در روز ارائه بازی Battlefield 2042 انتظار 7 نقشه ی جدید را برای رویداد All-Out Warfare داشته باشیم. از نظر فرصت های گیم پلی و مساحت نقشه ها، این نقشه ها بزرگترین ها و جاه طلبانه ترین نقشه هایی هستند که توسعه دهندگان این سری استفاده کرده. خب این برای شما به چه معناست؟ بیایید سری به چند سوال و جوابی که بیش از همه در این باره پرسیده شده بزنیم.
عناصر Clustering و Sector ها چطور به بهینه سازی گیم پلی در بازی Battlefield 2042 کمک میکنند؟
برای حالت Conquest دو تغییر اساسی برای بازی Battlefield 2042 ایجاد شده که باعث بهینه شدن مبارزات بزرگ و در عین حال حفظ آن حس کلاسیک تجربه ی این سری شده اند:
- اولین تغییر Clustering نام دارد. این عنصر معرفی شده تا قسمت هایی از نقشه به عنوان مراکز دارای بیشترین فعالیت و قسمت هایی دیگر به عنوان قسمت هایی که برای تصرف تیم های بازیکن ساخته شده اند از هم جدا و قابل تشخیص باشند.
- تغییر بعدی Sector ها هستند، که باعث میشود شکلی که بازیکنان یک منطقه را به تصرف خود در میآورند فرق کند. برای تصرف موفقیت آمیز یک منطقه – یا همان Sector – تیم ها باید تمام پرچم های موجود در آن را در اختیار گرفته و این کنترل را حفظ کنند، در غیر این صورت آن Sector به عنوان منطقه ای بیطرف که باید برای تصرفش جنگید شناخته میشود.
بگذارید برایتان یک مثال روانتر از یک بازی در حالت Conquest بزنم. شما به یک Sector حمله کرده و اولین پرچم را تصرف میکنید. در بازی های قبلی باید پس از تصرف پرچم به همراه تیمتان با تمام سرعت به سمت پرچم بعدی حرکت میکردید، ولی با توجه به تغییرات ایجاد شده در حالت Conquest بازی Battlefield 2042، شما حالا در مکان پرچم اول یک نقطه برای ورود مجدد به نقشه در اختیار دارید و میتوانید از این نقطه برای مقابله با دشمن و تصرف پرچم های بیشتر استفاده کیند. این مکانیک باعث شده شاهد مبارزاتی با تمرکز بالاتر برای تصرف پرچم ها و در نهایت Sector ها باشیم. تنها وقتی که تمام Sector به تصرفتان درآمد است که میتوانید تصمیم بگیرید در حرکت بعدی به کجا خواهید رفت. این هم باعث شده بازیکنان کمتر از یک نقطه به نقطه ی دیگر بپرند و تمرکز آنها را روی یک Sector نگه میدارد.
و در نهایت، حالت های مختلف از قسمت های مختلفی از نقشه های عظیم بازی استفاده میکنند. مثلا، موقع بازی در حالت Conquest، شما در مناطقی بازی میکنید که در حالت Breakthrough قابل دسترسی نیستند و برعکس. این یکی از نکات مثبت مناطق مخصوص هر حالت است چون باعث میشود تجربه ای که هر حالت برای شما خلق میکند متنوع تر از قبل باشد.
بهینه سازی ها و تفاوت ها بین تجربه ی بازی های 64 و 128 نفره
چه روی Xbox One باشید و چه روی PlayStation 4، همان عناصر گیم پلی ای را تجربه خواهید کرد که بازیکنان Xbox Series X|S و PlayStation 5 تجربه میکنند. اسلحه ها، وسایل نقلیه، Specialist ها و تمام ابزار بدون توجه به نسل کنسولی که روی آن در حال انجام بازی هستید یکسان هستند. وضعیت هوای متغیر و اتفاقات جوی مانند گردبادها، یا خطراط طبیعی مانند طوفان های الکتریکی هم بین تمام کنسول ها مشترک بوده و همه ی بازیکنان آنها را تجربه میکنند.
قصد توسعه دهندگان این بوده که هیچ چیز از تجربه ی اصلی بازی Battlefield 2042 نکاهد. برای همین تفاوت اصلی بین نسل کنسول ها، تغییراتی است که آنها در وسعت نقشه ی قابل بازی داده اند تا از یک تجربه ی روان روی کنسول های نسل قبلی اطمینان حاصل کرده باشند.
آیا میتوان روی تمام طبقات آسمان خراش بازی کرد؟
خیر، تمام طبقات آسمان خراش برای بازی کردن و نبرد در دسترس نیست، اما میتوانید انتظار صحنات مبارزه در لابی آن یا پشت بام را داشته باشید – که میتوانید از طریق آسانسور ساختمان یا توسط نوارهای مخصوص از ساختمان های مجاور به پشت بام آن برسید. دلیلش هم این است که در دسترس بودن تمام طبقات یک آسمان خراش به این معنی خواهد بود که به علت مساحت بسیار زیادش، آن آسمان خراش باید خودش هم یک نقشه ی جداگانه باشد و این باعث میشود که تمرکز بازیکنان از نقشه ی اصلی بازی خارج شود. چیزی که توسعه دهندگان نمیخواهند اتفاق بیوفتد.
مساحت زیاد شده ی نقشه ها چه تاثیری روی محدودیت هایی مانند خارج شدن از محدوده گذاشته؟
توسعه دهندگان بازی Battlefield 2042 ار بازخوردی که از بازی های قبلی خود داشته اند استفاده کرده و سعی در برطرف کردن مشکلات داشته اند. مثلا در عناوین قبلی شکایت های زیادی در مورد محدود بودن مساحت موجود برای نبرد های هوایی وجود داشت و برای همین این قسمت از نقشه افزایش چشمگیری داشته تا اجازه ی نبردهای هوایی بیشتری را بدهد. با توجه به بهینه سازی هایی که در زمینه ی اندازه ی نقشه وجود دارد، میتوانید انتظار این را داشته باشید که برای رسیدن از یک نقطه ی نقشه به نقطه ی محدودیت مقابلش باید مدت زمان زیادی را صرف رانندگی کنید.
نقشه های بیشتری را هم خواهیم داشت؟
در طول ارائه ی اولیه، توسعه دهندگان از 7 نقشه برای رویداد All-Out Warfare صحبت کرده و گفتند که بعد از آن هم 4 نقشه دیگر به بازی اضافه خواهد شد. ولی این آخرین چیزی نیست که درباره ی نقشه های بازی خواهید شنید. چون تیم توسعه دهنده قول داده که در تاریخ 22 جولای اطلاعات بیشتری را در اختیار همگان قرار داده و از تجربیات خود در توسعه ی نقشه ها در کنار تیم Ripple Effect بگوید.
وسایل نقلیه
وسایل نقلیه حالا خیلی راحتتر بدست آمده و خیلی بیشتر از قبل روی تیم تاکید دارند. تیم توسعه دهنده ی بازی Battlefield 2042 روی این تمرکز داشته که چطور بین وسایل نقلیه و پیاده نظام بالانسی بوجود بیاورد و یک نقطه ی اصلی برای اشتراک بین آنها که قابل استفاده در مبارزات باشد پیدا کند.
همانطور که قبلا گفتیم پیدا کردن یک بالانس در هنگام چینش اسلحه هایتان خیلی مهم است. به عنوان یک سرباز پیاده، این انتخاب به این برمیگردد که شما میخواهید به چه شکل با وسایل نقلیه برخورد داشته باشید، چطور میخواهید به دیگران در این برخوردها کمک کنید، یا چطور میخواهید جلوی دشمن را بگیرید تا نتواند تعداد بیشتری از تانک های شما را تخریب کند. وقتی در یک وسیله هستید، وضعیت به تامین میدان دید برای تیربارچی، به کار انداختن سیستم های تدافعی و یا حتی داشتن علم به اینکه کی باید پدال گاز را بفشارید تا از مهلکه خلاص شوید تغییر میکند.
سیستم درخواست وسیله ی نقلیه چطور کار میکند؟
در حالی که میتوانید از همان صفحه ی Deploy با یک وسیله ی نقلیه وارد مبارزه شوید، یکی از تغییرهای مهمی که بخاطر سایز نقشه های در بازی Battlefield 2042 داده شده این است که میتوانید این خودروها در هر زمان و هرجا که نیازشان داشتید فراخوانی کنید.
این سیستم از طریق یک رابط کاربری قابل دست یابی بوده و برای همه ی بازیکنان در دسترس است و این ربطی به Specialist ای که در حال بازی کردن با او هستید ندارد. برخی نکاتی که باید به یاد داشته باشید:
- استفاده از سیستم درخواست وسیله ی نقلیه به نقشه، حالت بازی بستگی داشته و تعداد محدودی برای هر تیم دارد.
- هنوز هم بعد از صفحه ی Deploy در داخل هواپیماها یا هلیکوپترها ظاهر خواهید شد.
- بعد از اینکه درخواست یک وسیله کردید، تا مدتی نمیتوانید این درخواست را انجام دهید. این از این جهت اعمال شده تا همگی شانس برابری داشته و بتوانند درخواست کمک کنند.
جناح های مختلف وسیله های نقلیه ی خودشان را دارند؟
بله، وسیله های نقلیه ی معروفی که در بازی های قبلی شاهدشان بوده و عاشقشان هستید هنوز هم مخصوص جناح های خاص خود هستند. تیم جنگجویانی که در بازی Battlefield 2042 دنبالشان میکنید، بسته به موقعیت مکانی به آمریکا یا روسیه میپیوندند. این یعنی که شانس این را دارید که از وسایل روسی یا آمریکایی استفاده کنید. مثلا برای تانک ها، روسیه میتواند از T28 استفاده کند و آمریکایی ها M1A5 را در اختیار دارند.
همچنین وسایل نقلیه ای هستند که همه میتوانند با آنها بازی کنند، مانند MD540 Nightbird Helicopter، یا خودروی EBAA Wildcat Heavy Ground.
وسایل نقلیه و جنگی دریایی هم خواهیم داشت؟
میتوانید انتظار وسایل آبی مانند LCAA Hovercraft را داشته باشید، با این حال در حال حاضر تمرکز زیادی روی وسایل جنگی دریایی وجود ندارد. در عین حال توسعه دهندگان میگویند که متوجه هیجان بازیکنان برای این نوع وسایل بوده و از آنها میخواهند که منتظر بسته های الحاقی بازی Battlefield 2042 باشند.
سربازهای هوش مصنوعی
تا به حال درباره ی سه تا از حالت هایی که سربازهای هوش مصنوعی دیده میشوند صحبت هایی شده و گفته شده که چطور میشود با آنها بازی کرد:
- حالت چند نفره – از این سربازهای هوش مصنوعی برای پر کردن قابلیت های سرور استفاده میشود، این امر به این خاطر است که کار شما برای یارچینی را ساده تر کنند. با این حال بازیکنان همیشه اهمیت بیشتری نسبت به سربازهای هوش مصنوعی در چیدمان تیم ها خواهند داشت.
- حالت تیمی – به شما اجازه میدهد که با دوستانتان بر علیه سربازهای هوش مصنوعی بازی کنید.
- تک نفره – اگر میخواهید مهارتتان را برای بخش چند نفره تقویت کنید، میتوانید به تنهایی به مبارزه با هوش مصنوعی بازی بروید.
اگر یکی از بازیکنان تازه وارد هستید، سربازهای هوش مصنوعی یکی از بهترین راه ها برای یادگیری مکانیک های این بازی برای شما هستند، چون آن فشار و سرعتی که حالت چند نفره دارد را با خود به همراه ندارند.
خب پس این سربازهای هوش مصنوعی دقیقا در زمین نبرد چطور بازی میکنند؟
این سربازها طوری طراحی شده اند که بازی را همانطوری بازی کنند که شما بازی میکنید. با این حال آنها مانند Specialist ها طراحی نشده و نمیتوانند از توانایی ها یا قابلیت های خاصی استفاده کنند. میتوانید آنها را ببینید که دست به کارهایی مانند درخواست وسیله یا تصرف پرچم میزنند. با اینکه نمیتوانند از لباس بالدار استفاده کنند، ولی آنقدر هوشمند هستند که بتوانند تصمیم بگیرند که همراه با شما با دشمن درگیر شوند، به خط آنها نفوذ کنند، نارنجک پرتاب کنند یا حتی یکی از هم تیمی های زخمی خود را بهبود بخشند.
میتوانید به کل از استفاده از سربازهای هوش مصنوعی صرف نظر کنید؟
در تجربه ی All-Out Warfare که حالت های Conquest و Breakthrough را معرفی میکند، از این سربازها برای پر کردن تیم ها استفاده شده و شما نمیتوانید از استفاده از آنها امتناع کنید. با این حال سقفی برای تعدادی از آنها که در هر مسابقه ی چند نفره ممکن است با شما برخورد داشته باشند وجود دارد. در حالت کلی شما هیچوقت با تعداد سرباز هوش مصنوعی ای بیشتر از تعداد بازیکنان موجود برخورد نخواهید داشت، مگر اینکه هنوز تیم ها در حال پر شدن باشند یا هنوز تیم خالی ای وجود داشته باشد.
مثلا، اگر 120 بازیکن از 128 بازیکن در نقشه حضور دارند، بازی 8 سرباز هوش مصنوعی به بازی اضافه میکند تا تعادل بین تیم ها حفظ شود. اگر یک بازیکن مجبور به ترک بازی شود، یک سرباز هوش مصنوعی جای او را تا وقتی که یک بازیکن به جای بازیکن قبلی بیاید، خواهد گرفت. این سربازها برای این ساخته شده اند تا به بازیکنان کمک کنند که در سیستم یارکشی به مشکل نخورده و در طول رخداد All-Out Warfare تجربه ی روانی در مسابقات Battlefield 2042 داشته باشند.
از آنجا که سربازهای هوش مصنوعی در حالت تک نفره قابل استفاده هستند، آیا من میتوانم آفلاین هم بازی کنم؟
بازی Battlefield 2042 یک بازی چند نفره ی محض است. پس با اینکه میتوانید در برابر سربازهای هوش مصنوعی برای تمرین بازی کنید، ولی بازهم آنلاین خواهید بود.
مباحث تکنیکال بازی Battlefield 2042
یکی از سوالاتی که بیش از پیش شاهدش هستیم، سوال در مورد قابلیت کراسپلی بازی Battlefield 2042 است. طبق گفته ی توسعه دهندگان، این قابلیت جزو آن دسته است که آنها در حال کار بر رویش بوده و قصد آزمایشش روی بازی Battlefield 2042 را دارند. برای همین هم تصمیم گرفته اند رخداد Technical Playtest را به اواخر تابستان امسال آورده تا شانس آزمایش قابلیت کراس پلی را داشته باشند.
این یعنی چند هزار نفر به تیم توسعه دهنده ملحق شده و یه آنها کمک میکنند که قابلیت های جدیدی را که برای بازی Battlefield 2042 ساخته اند آزمایش کنند. به یاد داشته باشید که این رویداد ممکن است دقیقا آن چیزی نباشد که در هنگام ارائه ی نسخه ی آزمایشی یا اصلی میبینید. این رخداد یک رویداد به قصد توسعه ی قابلیت هاست و فقط شامل چند قابلیت میشود، ضمن اینکه تمرکزش بازده تکنیکی قابلیت ها خواهد بود.
چطور میتوانم به Technical Playtest ملحق شوم؟
توسعه دهندگان بازی Battlefield 2042 میگویند: نیازی به ارتباط با ما نیست، ما با شما ارتباط برقرار خواهیم کرد.
این رویداد یک رویداد غیر علنی و تحت مراقبت های شدید خواهد بود. تنها گروه کوچکی از شرکت کننده ها اجازه ی ورود خواهند داشت. اگر آزمایش بازی ها چیزی است که به آنها علاقه دارید پس توصیه میکنیم این موضوع را در EA Playtesting Profile خود مطرح کنید. با این حال به یاد داشته باشید که ثبت نام برای طرح EA Playtesting به معنای اجازه ی ورود تضمین شده ی شما به این رویداد نیست.
آزمایش کراسپلی بازی Battlefield 2042 در طول رویداد Technical Playtest
چند قابلیت زیر مجموعه ی کراسپلی در طول Technical Playtest آزمایش خواهد شد. این یعنی در طول این رویداد پلتفرم های PC، Xbox Series X|S و PlayStation 5 فرصت آزمایش بازی در کنار هم را خواهند داشت.
قابلیت کراسپلی در بازی Battlefield 2042 بعد از Playtest
این قابلیت هنوز در حال ساخت است و اولین فرصت آزمایشش هم در کنار همان گروه محدود، که توسط تیم EA انتخاب شده اند و در طول رویداد Technical Playtest خواهد بود. در حال حاضر هدف تیم توسعه دهنده از بررسی این قابلیت و آزمایشش، بررسی عملکرد پلتفرم های زیر در هنگام ارتباط با هم عنوان شده:
- PC، Xbox Series X|S و PlayStation 5 که کنسول ها و PC میتوانند از بازی با یکدیگر صرف نظر کنند.
- Xbox One و PlayStation 4
سیستم های Cross-Progression و Cross-Commerce
در کنار سیستم کراسپلی سیستم های Cross-Progression و Cross-Commerce هم برای بازی Battlefield 2042 ساخته شده ند، که روی تمام پلتفرم ها وجود داشته و هرکجا که بروید با شما خواهند بود. مثلا روی نسخه ی PlayStation ای که از بازی دارید تا جایی پیشروی کرده و یا چیزهایی برای بازی خریداری کرده اید، این موارد روی نسخه های PC و Xbox هم برای شما در دسترس باقی خواهند ماند.
بازی را از کجا خریداری کنیم؟
همانطور که در بالاتر خواندید بازی Battlefield 2042 قرار است تبدیل به یکی از موفقترین بازیهای چند سال اخیر شود. با وجود بخش کراسپلی این بازی به یک اثر بزرگ و جهانی تبدیل خواهد شد که برای مدتها با ما است. اگر به دنبال خرید ارزان و قانونی بازی Battlefield 2042 هستید، میتوانید اکنون آن را از سایت آرسان گیم تهیه کنید. در کنار این موضوع نسخههای دیگر از جمله گلد و آلتیمیت با ریجنهای مختلف در سایت قرار دارد. در صورت درخواست یک ریجن مشخص با پشتیبانی آنلاین صحبت کنید.
منبع: آرسان گیم