بازی Elden Ring قرار نیست به بازیکنان جدید استرس وارد کند
در این بخش از بلاگ آرسان گیم به توضیحات آقای میازاکی در مورد درجهی سختی بازی Elden Ring میپردازیم. طبق صحبتهای آقای میازاکی، بازیکنان بیشتری خواهند توانست بازی Elden Ring را، در مقایسه با بازیهای دارک سولز، به پایان برسانند. رئیس استودیوی FromSoftware در مصاحبهی جدیدی با بلاگ پلی استیشن در مورد سختی بازی Elden Ring و دشوار بودن معروف بازیهای این استودیو و راحتتر شدن نسبی این بازی توضیحاتی ارائه داد. میازاکی گفت: “من ترجیح میدهم بازیکنان تازهوارد به دنیای سولز، استرس سختی بازی Elden Ring را نداشته باشند و بتوانند به راحتی سرعت خود به بازی نزدیک شوند.”
در ادامه، آقای میازاکی به این نکته اشاره کرد که بازیهای آنها چالشهای سختی را برای بازیکنان به وجود میآورند و به گونهای طراحی میشوند تا غلبه بر آنها، احساس رضایت را در بازیکنان به وجود آورد. اما در بازی جدید، تلاش میشود استرس سختی Elden Ring برای بازیکنان جدید کمتر باشد تا بتوانند پس از مدتی به بازی بازگردند و دوباره به تجربهی آن بپردازند. چنین چیزی زمانی اهمیت پیدا میکند که استرس سخت بودن بازی، باعث رها شدن آن توسط بازیکنان نشود و بتوانند بعد از مدت کوتاهی، دوباره به رفع کردن این چالشها بپردازند. بحث بر سر سختی بازیها و این که آیا سازندگان این عناوین باید چند سطح سختی قابل شخصیسازی را در نظر بگیرند، با نزدیک شدن به انتشار هر بازی از استودیوی FromSoftware دوباره آغاز میشود و بازی Elden Ring مانند عناوین قبلی، از این قاعده مستثنی نخواهد بود.
آقای میازاکی در مورد استرس بازی Elden Ring
آقای میازاکی در ادامه خاطر نشان کرد که احساس میکند رویکرد استودیوی سازنده به این بازیها، نه فقط Elden Ring، این است که به صورتی طراحی شوند تا بازیکن به غلبه کردن بر مشکلات تشویق شود. درجهی سختی این بازیها بر بازیکنان تحمیل نخواهد شد. استودیوی FromSoftware نمی خواهد بازیکنان احساس کنند که بازی به طور ناعادلانه آنها را تحت فشار قرار میدهد؛ بلکه شانس پیروز شدن در یک مبارزهی دشوار و جلو رفتن همچنان وجود دارد. بازیهای سولز همواره با درجه سختی بالایی همراه هستند ولی تلاش میشود این بازیها را طوری طراحی شود تا چرخهی تلاش مکرر برای غلبه بر این چالشها، احساس رضایت را در بازیکنان برانگیزد. بنابراین، امیدوار هستیم که بازی Elden Ring استرس در بازیکنان ایجاد نکند و گزینههایی در دسترس بازیکنان قرار دهد تا عنوانی لذت بخش را تجربه کنند.
وجود باتلاقهای سمی
Elden Ring، مانند هر بازی سولز، پر از باتلاقهای سمی خواهد بود. در این مناطق، توسط دشمنان و اشیائی که پرتاب میشوند، مورد حمله قرار میگیرید که باعث میشود آسیب زیادی به شخصیت شما وارد شود. آقای میازاکی در مصاحبهی خود باگیم اینفورمر گفت: “در حین ساخت این بازی، تمایل دوبارهای نسبت به ساخت باتلاق های سمی پیدا کردم و میدانم مردم چه احساسی نسبت به آنها دارند. اما ناگهان متوجه میشوم که در حال پیاده سازی یکی از این باتلاقها هستم و دیگر نمیتوانم جلوی خودم را بگیرم.”
این بار باتلاقها نه تنها از سموم و اثرات سمی مختلفی تشکیل میشوند، که طرفداران دارک سولز به خوبی با این مورد آشنا هستند، بلکه اثر شوم جدیدی به نام Scarlet Rot نیز در این باتلاقها قرار خواهد گرفت. Scarlet Rot بدترین اثر در این سه مورد به نظر میرسد و میازاکی مشتاقانه منتظر واکنشهای بازیکنان نسبت به آن است. با توجه به این که آقای میازاکی شخصیتی است که به ساخت بازیهایی کمک می کند که در آن مارمولکهای عجیب و غریب میتوانند شما را سر جای خود میخکوب کنند و فوراً شما را بکشند، به نظر میرسد چالشی بسیار سخت در انتظار بازیکنان خواهد بود.
منبع: آرسان گیم