شرکت PlatinumGames مشتاق بازگشت بازی Scalebound
در این بخش از بلاگ آرسان گیم به تمایل شرکت PlatinumGames به بازگشت بازی Scalebound میپردازیم. برای یادآوری، بازی Scalebound که یک بازی اکشن حول محور اژدهایان مختلف با یک ترکیب خاص از موسیقی الکترونیک بود، توسط PlatinumGames در سال 2014 به عنوان یک بازی انحصاری برای کنسول Xbox معرفی شد.
در این بازی، شخصیت اصلی یک قهرمان مغرور هدفون به گوش بود که در یک دنیای باز بسیار تماشایی به گشت و گذار مشغول بود و دشمنان را با انرژی وصف نشدنی، که از مشخصههای بارز این استودیوی ژاپنی است، از بین میبرد. مغرور بودن این شخصیت قابل درک بود، چون که دوست نزدیک قهرمان این بازی، نوعی اژدهای سختپوست بود که معمولاً به عنوان یک باسفایت، به جای یک دوست مورد اعتماد، در بازیها دیده میشود.
ساخت بازی Scalebound متاسفانه در سال 2017 لغو شد، اما در یک مصاحبهی جدید با شعبهی ژاپن سایت IGN، که به انگلیسی برگردانده شده، سران استودیوی PlatinumGames، آقایان Atsushi Inaba و Hideki Kamiya، فاش کردند که اگر مایکروسافت حاضر به حمایت از این استودیو باشد، حاضرند بازگشت بازی Scalebound را عملی کنند. آقای Inaba در این مصاحبه گفت که همکار او، آقای Kamiya، همواره به دنبال راهی برای بازگشت بازی Scalebound بوده است. بنابراین، آنها میخواهند با مایکروسافت گفتگوی رسمی و مناسبی داشته باشند.
شرکت PlatinumGames : منتظر اجازهی فیل اسپنسر برای بازگشت بازی Scalebound هستند.
آقای Kamia که کارگردانی بازی Scalebound را بر عهده داشت، اضافه کرد که این استودیو زمان زیادی صرف کار کردن بر روی این بازی گذاشته بوده و بخشهای مختلفی از آن را کامل ساخته است و دلیلی ندارد که مایکروسافت بازی Scalebound را در حالت فعلی خود معلق نگه دارد. به همین خاطر، آنها حاضرند برای بازگشت بازی Scalebound هر کاری که لازم باشد را انجام دهند. حتی در انتهای مصاحبه، به صورت مستقیم از آقای فیل اسپنسر درخواست همکاری کردند.
تغییرات صنعت بازیسازی در چند سال گذشته
با نگاهی دوباره به بازی Scalebound، متوجه میشویم که صنعت بازیسازی و تجربهی این بخش بزرگ از سرگرمی چقدر از سال 2017 تغییر کرده است. در آن زمان، مایکروسافت همچنان به دنبال راهی بود تا جنگ کنسولها را دوباره در دست خود بگیرد و مانند نسل هفتم، بیشتر بازیکنان را از آن خود کند. برای این کار، Xbox One را به عنوان یک بستر مستقل با بازیهای انحصاری برای رقابت با بازیهای PlayStation 4 در نظر گرفته بود و همواره در حال تلاش برای کسب جایگاه قبلی خود بود. امروزه، بازیهای انحصاری اکس باکس تقریباً به معنای “همچنین انحصاری رایانه شخصی” شده و اگر یک بازی انحصاری بخواهد منتشر شود، که بازی Scalebound میتواند یک مثال آن باشد، میتوانیم این بازی را به عنوان یکی از بازیهایی که از روز اول در گیم پس قرار میگیرند، تجربه کنیم.
لازم به ذکر است که تمامی مواردی که قید کردیم، در حال حاضر یک فرضیه است. زیرا مایکروسافت هنوز به درخواست آقای Kamia در مورد بازگشت بازی Scalebound هیچ پاسخ نداده است. با توجه به تلاشهای مایکروسافت در تصاحب استودیوها و شرکتهای بازیسازی مختلف در چند ماه اخیر، احتمال این که اتفاق عملی شود، بیشتر از هر زمانی شده است.
منبع: آرسان گیم