نارضایتی سازندگان Borderlands 3 از ناشر خود
در گزارشهایی که به تازگی دریافت کردیم، نارضایتی سازندگان Borderlands 3 از ناشر خود یعنی Gearbox کاملا مشهود میباشد. دلیل آن، کم بودن پاداش و مزایایی است که پس از عرضهی این بازی، در نظر گرفته شده است.
به نظر میرسد پس از عرضهی موفق و فروش نسبتا خوب این بازی، نارضایتی سازندگان Borderlands 3 از ناشر خود بیشتر از پیش شده چرا که این بازی از نظر انرژی و زمانی که برای آن صرف شده، بسیار هزینهبر بوده است و در ازای آن پاداش کمی دریافت کردهاند.
در این گزارشها، کارکنان ناراضی ترجیح دادند هویتشان فاش نشود. طبق سخنانی آمده، به کارکنان این بازی از طرف ناشر این بازی یعنی Gearbox Software قول دریافت پاداش حداقل صد هزار دلاری برای موفقیت Borderlands 3 داده شده بود. کارمندانی که وظایفی سختتری بر عهده داشتند نیز پاداش های بزرگتری باید دریافت میکردند.
با این اوصاف، در جلسهای به سرپرستی آقای Randy Pitchford رئیس شرکت برگزار شد، کارمندان دریافتند که به دلیل هزینههای متحمل شده برای ساخت بازی، پاداشی کمتر از حد انتظار دریافت خواهند کرد.
دلیل دیگری که باعث شده بود از پاداش آنان کاسته شود، گسترش یافتن و بزرگتر شدن قابل توجه این شرکت بوده و از طرفی، فروش بازی در حد انتظار نبوده است. به این معنا که نسبت به تعداد کارمندان، این بازی به اندازه کافی فروش نکرده است.
در این گزارش یکی از بزرگترین دلایل کسری پاداش، تغییر دادن موتور بازی از Unreal Engine 3 به Unreal Engine 4 بوده که باعث شده زمان ساخت بازی بیشتر طول بکشد و هزینهی زیادی برای استدیوی سازنده داشته باشد. علاوه بر آن، این بازی باید بودجهی اصلی در کنار بودجهی محتوای اضافی را، که اطراف 95 میلیون دلار گزارش شده، جبران کند؛ قبل از این که 2K Games و Take-Two حق امتیاز و پاداشی را به سازندگان بازی اختصاص دهند.
آقای Pitchford در ادامه به سازندگان این بازی گفتند که اگر از شرایط تعیین شده راضی نیستند، هر زمان که مایل باشند میتوانند از کار خود استعفا دهند. با این حال، ایشان امیدوار بودند که بودجهی بیشتری برای پرداخت حق الزحمه به كاركنان در آینده اختصاص دهند؛ در صورتی که 2K در پاداشها و امتیاز دهیهای آینده، درآمد بیشتری را برای سازندگان در نظر بگیرد.
درآمدهای این بازی به صورت 60/40 تقسیم میشود. به این صورت که 60% به شرکت ناشر باز گشته و 40% باقیمانده به سازندگان به صورت پاداشهای فصلی میرسد.
در ماه فوریه برابر با بهمن ماه، شرکت Take-Two اعلام کرد بازی Borderlands 3 تقریبا 8 میلیون نسخه از روز عرضهی خود در ماه سپتامبر برابر با شهریور ماه، فروش داشته است. رشد بازیکنان و کاربران این بازی نسبت به Borderlands 2، افزایش پنجاه درصدی در این بازهی زمانی داشته است. این شرکت در بیانهای، اذعان داشت که احتمال میدهند فروش این بازی، رکوردی برای سری بازی Borderlands باشد.
وقتی که در مورد نارضایتی کارکنان از Gearbox سوال پرسیده شد، در جواب به این مسئله گفتند که آنها یکی از بازترین و سخاوتمندانهترین سیستمهای پاداشی در استدیوهای بزرگ را دارند و از زمانی که این سیستم پایه گذاری شده، بیش از 100 میلیون دلار پاداش برای جبران هزینههای ساخت بازی و حتی بیشتر از آن نیز دریافت کردهاند.
در ادامهی این مطلب آمده:
“در جدیدترین دوره پرداخت سازندگان شاغل در استدیوی Gearbox، اعلام شده که این بازی به طور رسمی تبدیل به یک بازی ویدیویی سودآور شده است و سازندگانی که در سیستم پرداخت مزایا و پاداش قرار دارند، اولین پاداش بزرگ خود را دریافت کردهاند.”
“این اتفاق زمانی افتاده است که این بازی توانسته بیشترین سرمایه گذاری روی یک بازی توسط سرمایه گذار را جبران کند و به سود آوری برسد.”
استدیوی Gearbox در نهایت اضافه کرد که به کارمندان خود اعلام کرده کسانی که در برنامهی پاداش و مزایای بیشتر شرکت میکنند، منتظر اتفاقات و پاداشهای بیشتری در فصول آتی باشند.
در انتهای این گزارش آمده که استدیو Gearbox، که شرکتی خصوصی میباشد، تصمیم به ورود به بخش عمومی گرفته است.
دومین بستهی الحاقی این بازی به نام Love, Guns and Tentacles هم اکنون در دسترس میباشد.
در صورت تمایل به خرید این بازی، می توانید همین حالا از فروشگاه سی دی کی اورجینال آرسان گیم بازی Borderlands 3 را تهیه کنید.
منبع : آرسان گیم