کار بیش از حد برای پایان ساخت Cyberpunk 2077
طبق گزارشهای تیم توسعهی استودیوی نامدار CD Projekt به نظر میرسد که اعضای سازنده باید بیش از حد کار کنند تا ساخت بازی Cyberpunk 2077 به پایان برسد.
اصطلاح کرانچ چیزی است که ما همیشه در بازیهای بزرگ میشنویم. کرانچ به این معنی است که اعضای یک تیم سازنده (معمولا در استودیوهای بزرگ) در یک مدت چند ماهه به سختی کار میکنند تا بازی را به بهترین شکل ممکن به پایان برساند که معمولا در ماههای پایانی ساخت یک اثر بزرگ شاهد آن هستیم.
حال طبق گزارشهای منتشر شده، بازی Cyberpunk 2077 وارد یک کرانچ بسیار سخت شد. سازندگان به اجبار روزانه 8 ساعت و 6 روز در هفته کار میکنند. حتی گزارشهایی منتشر شده که بعضی از آنها تا پاسی از شب هم کار میکنند. این اتفاق در صنعت بازیهای ویدیویی طبیعی است اما جایی که این خبر را ناراحت کنندهتر میکند، آن جاست که رییس شرکت CD Projekt سال گذشته قول داده بود که بازی Cyberpunk 2077 شامل کرانچهای سخت مانند The Witcher 3 نخواهد شد اما این قول شکسته شد و گزارشهایی که از داخل شرکت بازیسازی CD Projekt Red به بیرون درز کرده، کمی ناامید کننده است. به نظر میرسد که کرانچ ساخت، از سال گذشته تا کنون برای تیم سازنده حاکم شده و در این بین کارمندان زیادی، حتی روزهای تعطیل مجبور ساخت بازی بودند.
با این حساب باید ببین که رفتار هواداران در این مورد چیست. چند پستی در مورد این موضوع و حمایت از سازندگان در فروم اجتماعی ردیت باز شده و بسیاری در بخش نظرها خواهان تمام شدن این قانون هستند. باید دید که استودیو چه واکنشی به این اخبار نشان میدهد و آیا شاهد کاهش کار بیش از حد ساخت بازی Cyberpunk 2077 را میبینیم یا خیر؟
بازی Cyberpunk 2077 در مورد آیندهی نزدیک است که در آن تکنولوژی به حدی رسیده که در بدن انسان چیپ و رباطهایی گذاشته خواهد شد. این اثر جذاب که به مدن 8 سال طرفداران را منتظر گذاشته، در تاریخ 29 آبان 1399 منتشر میشود.
منبع: آرسان گیم