آخرین اخبار بسته الحاقی The Witch Queen
هنوز شش ماه به ارائه ی بسته ی الحاقی Destiny 2: The Witch Queen باقی مانده، ولی از همین حالا هم به نظر یکی از جاه طلبانه ترین بسته های بروزرسانی این بازی است. در طول دو هفته ی گذشته Bungie کمی بیشتر درباره ی بسته ی الحاقی سالانه اش روشن سازی کرده و از تغییرات گسترده ای که قرار است با این بسته در بازی اعمال شود گفته، از ساخت اسلحه گرفته تا زیر کلاس های کاملا مدرنیزه شده. وقتی این بروزرسانی در ماه فوریه ی آینده ارائه شود، بازیکنان ممکن است با نسخه ی خیلی متفاوتی از بازی Destiny روبرو شوند.
با اینکه Bungie جزئیات زیادی را درباره ی بسته ی الحاقی Destiny 2: The Witch Queen در هفته ی پیش لو داد، ولی مقدار زیادی هم از آن موقع در مصاحبه ها و پست های بلاگ های مختلف درز کرد. بازیکنان همیشه تشنه ی محتوای بیشتر هستند – داستان بیشتر، مراحل بیشتر، آیتم های بیشتر – ولی استودیوی توسعه دهنده ی بازی Destiny 2 قول داده که این عنوان را از پایه و از نظر گیم پلی هم دگرگون کند.
Bungie هم در این مدت در حال استخدام نیرو بوده، کارگردان قبلی سری بازی های Destiny حالا بر رشد مداوم این فرنچایز نظارت دارد. نقشه های بزرگی کشیده شده و الان شاید یکی از هیجان انگیزترین دوره ها برای این بازی اول شخص باشد. در این مقاله قصد داریم تمام چیزهایی که میدانیم و تمام چیزهایی که به تازگی بدستمان رسیده اند را برایتان بازگو کنیم، در ادامه با آرسان گیم همراه باشید.
قسمت داستانی بسته ی الحاقی Destiny 2: The Witch Queen یک دنیای جدید را اضافه میکند
خود کاراکتر Witch Queen یک Hive God است، افرادی که بازی Destiny را بازی کرده باشند میدانند که این Hive God ها هرکدام یک دنیای پادشاهی – بجای تخت پادشاهی – دارند که در بازی به این دنیاها لقب Throne Worlds داده شده. هرکدام از این دنیاها یک منظومه یا کهکشان کوچک هستند که برای مخفی سازی قدرت این موجودات خلق شده اند. بسته ی الحاقی سال آینده ی بازی Destiny 2 در دنیای پادشاهی Savathun – همان Witch Queen – که با الهام از True Detective ساخته شده صورت میگیرد. دنیایی با جنگل های ترسناک، مرداب های روح زده، معابد سیاه و یکی از آن هرم های سیاه فضایی بزرگ. یک حالت داستانی افسانه ای هم هست که به بازیکنان اجازه میدهد این مکان ها را در سطوح سختی بالاتر که نسبت به سطح اسلحه ی آنها بالاتر میرود، بازی کنند.
دشمنان موجود در دنیای پادشاهی Savathun؟ Hive Guardian ها، یک نوع جدید از دشمن که میتوانند توانایی های بر پایه ی نور کلاس Guardian ها را استفاده کنند. این Hive Guardian ها میتوانند همان نارنجک های نور آشنا را پرتاب کرده و حتی از توانایی Super هم استفاده کنند. همچنین آنها یک Ghost هم با خود دارند که اگر از بین نبریدشان، بعد از کشته شدن آنها را به زندگی برمیگرداند.
در یک مصاحبه با Polygon، کارگردان بازی آقای Joe Blackburn میگوید: “ما میخواستیم که شما حس کنید دارید با خودتان میجنگید، میخواستیم فکر کنید دارید با چیزی میجنگید که درکش میکنید. برای همین برتری های شما در جاهای بسیاری نسبت به این دشمن جدید زیاد نیست، که باعث شده مبارزات جالب باشند.”
بازی Destiny 2 از سال 2018 با معرفی بسته ی الحاقی Forsaken و دشمنان Scorch دیگر دشمن جدید دیگری نداشته. البته انواع جدید دشمنانی که بر پایه ی همان دشمنان قبلی ساخته شده بودند، در بازی وجود دارند، ولی هیچکدام از آنها به اندازه ای که Hive Guardian ها گیم پلی را تغییر خواهند داد تاثیر گذار نیستند، لااقل اینطور به نظر میرسد.
همچنین Bungie در تلاش است حالت داستانی بازی را پر اهمیت تر از قبل جلوه دهد، شاید در حد و اندازه ی Halo، Titan Fall و حتی سری بازی های مدرن DOOM. در مصاحبه ی دیگری با PC Gamer اقای Blackburn گفته: ” در چند ارائه ی گذشته ی ما، حالت داستانی بازی برخی لحظات عالی را در خود داشت، ولی بیشتر مواق حس این را میداد که درست در لحظه ای که باشد شروع شود، تمام شده. این یکی از مشکلاتی بود که ما میدانستیم میخواهیم حلش کنیم.” با اینکه بر اساس این گفته معلوم نیست آیا قسمت داستانی بسته ی الحاقی Destiny 2: The Witch Queen از بسته های الحاقی قبلی طولانی تر است یا نه، ولی به نظر میرسد ماموریت ها گشت و گذار و نکته های بیشتری در خود خواهند داشت، چیزی شبیه به ماموریت های Expunge و Shattered Realms.
طرز کار سیستم ساخت اسلحه
کمپانی Bungie به تدریج در طول این سالها بازی Destiny 2 را به سمت قابلیت شخصی سازی بیشتر سوق داده. مثلا Season of Opulence’s Menagerie به بازیکن اجازه میدهد برای بدست آوردن یک آیتم تلاش کنند. Season of the Hunt به بازیکنان اجازه داد کنترل بیشتری روی قابلیت های آیتمی که برایشان Drop میشد داشته باشند. ولی بسته ی الحاقی The Witch Queen یک گام جلوتر رفته و به آنها اجازه ی ساخت اسلحه ی خودشان را میدهد.
ما هنوز اطلاعات زیادی درباره ی این سیستم نداریم، ولی در رونمایی هایی که از بسته ی الحاقی The Witch Queen انجام شد، کمپانی Bungie گفته که این سیستم بر مبنای سیستم مبارزات بازی است و آقای Blackburn هم به Polygon گفته بود که “این یک سیستم کاملا جدید و ساخته ش خود ما خواهد بود”
او در مصاحبه ی دیگری با PC Gamer اضافه کرده: “ما میخواهیم که شما حس کنید برای رسیدن به اسلحه ی دلخواهتان مسیری را باید طی کنید، چون وقتی بالاخره بتوانید آن اسلحه ی دلخواه با قابلیت های مورد نظرتان را بسازید، توانایی ساخت تمام نسخه های دیگر آن را هم بدست خواهید آورد. پس بیشتر شبیه یک تعقیب و گریز طولانی در پی یک اسلحه است” به نظر میرسد این سیستم چیزی شبیه به پیروی از یک دستورالعمل باشد که به شما اجازه ی استفاده از توانایی های مختلف برای ساخت اسلحه را خواهد داد.
به نظر میرسد این سیستم جدید به بازیکنان کمک کند که تعداد آیتم های غیر قابل استفاده در Vault خودشان را هم کاهش دهند، چون دیگر مجبور نیستند برای بدست آوردن بهترین قابلیت های ممکن روی یک اسلحه، از آن اسلحه چندین تا را بدست بیاورند.
یکی از اسلحه های جدیدی که در بسته ی الحاقی The Witch Queen ارائه خواهد شد، اسلحه ی The Glaive است. یک اسلحه ی کمکی که همزمان با ارائه ی بسته در دسترس خواهد بود و فقط از طریق همین سیستم ساخت اسلحه میتوانید به آن دست پیدا کنید – ضمن اینکه به نظر میرسد این اسلحه به شکل واضحی با سبک مبارزه ی جدید Hive Guardian ها جور باشد. طوری که آقای Blackburn در مصاحبه با Polygon گفته، یک بازیکن میتواند از سپر The Glaive برای نزدیک شدن و کشتن یک Ghost استفاده کند، در عین حال میتواند وقتی تیرهایش تمام شد هم از آن مانند یک چاقو برای کشتن دشمن بهره ببرد. کارگردان بازی Destiny 2 همچنین اشاره کرده که بازیکنان در هنگام ساخت این اسلحه میتوانند با انتخاب قابلیت های بخصوصی مانند Swashbuckler آن را بیش از پیش شخصی سازی کنند.
کلاس های بر پایه ی Light بازی Destiny 2 بازسازی میشوند
از لحظه ی معرفی بازی Destiny 2 اکثر بازیکنان در حال بازی با همان قابلیت های بر اساس Light کلاس خود بوده اند. توانایی های Super جدید که در Forsaken معرفی شد کمی دستشان را بازتر کرد و در Beyond Light یک زیر کلاس Dark به نام Stasis به سرعت محبوب شد – شاید بخاطر اینکه علاوه بر جدید بودن زیاد از حد قوی هم بود.
در بسته ی الحاقی The Witch Queen، تمام زیر کلاس های Solar، Arc و Void قابلیت هایی شبیه به Stasis دریافت میکنند. یعنی درخت های توانایی فعلی تبدیل به سیستم Fragment/Aspect خواهند شد که به بازیکن آزادی بیشتری برای ترکیب توانایی ها و ساخت یک چیدمان منحصر به فرد را میدهد. مثلا، Warlock هایی که از زیر کلاس Void استفاده میکنند یک Pocket Singularity خواهند داشت که یک اسلحه ی پرتابی کوتاه برد است و باعث میشود دشمنان از پشت پناه خودشان بیرون بیایند، در کنارش یک Child of the Old Gods Aspect هم دارند که میتوانند با استفاده از آن یک سیاه چاله ی هوشمند خلق کنند، سیاه چاله ای که دشمنان را بلعیده و جانشان را به جان شما اضافه میکند. همه اینها به نظر عالی است.
درحالی که بعضی توانایی ها، مانند قدرت های Super راهشان را به این سیستم جدید باز خواهند کرد، برخی دیگر یا به کل حذف میشوند یا آنقدر تغییر داده شده اند که دیگر قابل شناسایی نیستند. Blackburn هم در مصاحبه اش با Polygon گقته: “برخی از توانایی های موجود در این درخت های قابلیت، خوب بودند و باقی ماندند، اما برخی دیگر که چندان هیجان آور نبودند حذف شدند” او اضافه میکند: “ما به این درخت ها نگاه کردیم و دیدیم از دست دادن برخی از آنها مشکلی پیش نمیآورد، چون از همان ابتدا میدانستیم که آنها نقطه ضعف توانایی هایمان هستند”
خبر خوب اینکه برخلاف وقتی که Stasis در Beyond Light به بازی Destiny 2 اضافه شد، اینجا دیگر خبری از یک رشته ماموریت های طولانی برای بدست آوردن Fragment و Aspect همان توانایی های قبلی نیست. زیرکلاس های Light هم در طول سال بازسازی خواهند شد و به ترتیب در ابتدا شاهد بازسازی Void سپس Arc و در ادامه Solar خواهیم بود.
و با اینکه یک زیر کلاس جدید از کلاس های Dark در رشته زیرکلاس های بسته ی الحاقی Destiny 2: The Witch Queen وجود ندارد، ولی Bungie اعلام کرده که در حال کار روی یک زیرکلاس جدید است. شاید این زیر کلاس برای بسته ی الحاقی بعدی، یعنی Light Fall که برای سال 2023 برنامه ریزی شده معرفی شود.
قرار است شاهد ارائه ی تعداد زیادی Raid و Dungeon باشیم
صادقانه بگویم، Raid ها و Dungeon ها گل های سرسبد بازی های Destiny و بسته های الحاقی شان بوده و هستند. Prophecy Dungeon که بیش از یکسال پیش در Season of Arrivals معرفی شد، هنوز هم به عنوان یکی از سرگرم کننده ترین و بهترین رخدادهای موجود در بازی شناخته میشود. خبر خوب اینکه شاید بزرگترین خبر که اخیرا از Bungie بیرون آمده این است که Destiny 2 حالا قرار است حدود هر سه ماه یکبار یک Raid یا Dungeon جدید دریافت کند.
این رخداد با ارائه ی یک Dungeon جدید در دسامبر امسال به مناسبت تولد 30 سالگی Bungie شروع خواهد شد. دو Dungeon دیگر هم در Year 5 که به معنی زمان ارائه ی بسته ی الحاقی The Witch Queen است معرفی میشوند و در کنارشان یک Raid جدید هم خواهد بود که حول برخورد با Savathun رخ میدهد. همچنین، Bungie در حال بازسازی یک Raid قدیمی است که در همین دوره ی Year 5 رونمایی میشود، چیزی شبیه به Vault of Glass که اولین Raid این فرنچایز بود و اول امسال با چند تغییر تازه برگشت.
این اتفاقات در کنار رخدادهای معمولی که در انتهای هر بسته ی الحاقی شاهدشان هستیم خواهند بود. هدف این است که آخرین dungeon ها و Raid را در کنار نسخه های قدیمی همین سبک فعالیت ها داشته باشیم و تمامشان آیتم هایی با بالاترین سطح قدرت را به شما بدهند. معلوم نیست که این طرز کار به معنی حذف Raid های قدیمی و آیتم هایشان از بازی است – مانند آنچه در سال پیش با Beyond Light اتفاق افتاد – یا اینکه این Raid ها به پس زمینه رانده خواهند شد اما هنوز هم وجود دارند تا طرفداران پر و پا قرصشان کماکان بتوانند از آنها لذت ببرند. یکی از چیزهایی که در حال حاضر حس تازگی را در Prophecy Dungeon تزریق کرده، بازگشت آیتم های Trial of the Nine است، مخصوصا که تنها راه بدست آوردن این آیتم ها هم همین Dungeon است.
اینکه دقیقا کدام یک از Raid های قدیمی Destiny راه خودش را به این بروزرسانی باز میکند هم نامشخص است، با این حال Blackburn به PC Gamer گفته: “هرچه باشد هیجان انگیز خواهد بود” که باعث شده خیلی ها حدس بزنند که یا King’s Fall خواهد بود و یا Wrath of the Machine. همچنین Polygon اشاره کرده که آیتم های مخصوص با افکت های نوری هم ممکن است راه خودشان را از بازی اولیه ی Destiny به این نسخه پیدا کنند.
بسته ی الحاقی Destiny 2: The Witch Queen تنها میانه ی راه است
وقتی تابستان سال گذشته به طور رسمی معرفی شد، Bungie این بسته ی الحاقی را به عنوان فصل دوم رویارویی نور و تاریکی که با Beyond Light شروع شده بود، معرفی کرد. هفته ی پیش این کمپانی اعلام کرد که این سری را با یک بسته ی چهارم که در سال 2024 ارائه خواهد شد و نامش هم The Final Shape خواهد بود، ادامه میدهد. دلیل این تغییر چیست؟ خلاصه بگویم: Bungie فهمیده که آن داستانی را که میخواسته بگوید را نمیتواند تنها در یک بسته ی الحاقی تعریف کند.
در ای رابطه Blackburn به PC Gamer گفته: “برای ما خیلی مهم است که این سری حس عجله برای تمام شدن تنها در یک بسته الحاقی را نداشته باشد. میدانید، مثل برخی بازی ها که یک قسمت داتانی خوب و کوتاه دارند و بعد سراغ چیز بعدی میروند. برای همین ما خیلی بیش از گذشته روی داستان و هدفش کار کرده ایم و مطمئن شده ایم که میدانیم دقیقا چند چیز را باید اعمال کنیم.”
بسته ی الحاقی The Final Shape نقشه ی 10 ساله ی بازی های Destiny که از زمان ارائه اش در جریان بوده را تمام میکند، ولی صد البته که خود بازی بعد از آن به حیاتش ادامه خواهد داد. اما اینکه این حیات به شکل بخشی از بازی Destiny 2 باشد یا به عنوان یک ادامه، هنوز مشخص نیست.
اگر شما هم میخواهید قبل از ارائه ی بسته ی الحاقی The Witch Queen خودتان را به داستانش برسانید، امکان خرید بازی Destiny 2 از فروشگاه آرسان گیم برای شما محیا شده.
منبع: آرسان گیم.