ریمیک Max Payne معرفی شد
در این بخش از بلاگ آرسان گیم به ساخته شدن ریمیک Max Payne میپردازیم. استودیوی رمدی در حال بازسازی بازیهای شاهکار Max Payne و Max Payne 2: The Fall of Max Payne است. ریمیک Max Payne 1 و 2 در قالب یک مجموعه منتشر میشود و به احتمال زیاد به این زودیها در دسترس هواداران قرار نخواهد گرفت. استودیوی رمدی در اعلامیهی خود گفته که این پروژه فعلاً در مرحلهی توسعهی مفهومی قرار دارد.
در حال حاضر، اخبار منتشر شده صرفاً توضیح میدهد که استودیوی رمدی توانسته مجوز پیادهسازی ریمیک این بازی را به دست آورد که اتفاق مهمی تلقی میشود. استودیوی سازنده دو نسخهی اول بازی Max Payne را ساخته بود و به کمک شرکت راکاستار آنها را منتشر کرد. پس از موفقیت این مجموعه بازی، حق انتشار Max Payne به طور کامل در اختیار راکاستار قرار گرفت و بازی Max Payne 3 توسط راکاستار، بدون دخالت استودیوی رمدی، توسعه داده شد.
طبق اعلام استودیوی رمدی، ریمیک Max Payne 1 و 2 ساخته خواهد شد
طبق اعلام استودیوی Remedy، این شرکت با بیان ایدهی بازسازی بازی Max Payne با راکاستار جلساتی برگزار کرد و آقای Sam Houser، بنیانگذار شرکت Rockstar، از این ایده استقبال زیادی کرد و در نهایت مجوز اولیهی ساخت ریمیک Max Payne را به رمدی داد. راک استار بودجهی ساخت نسخههای بازسازیشده را تأمین میکند که از نظر اعداد و ارقام، سرمایهگذاری انجام شده با بازیهای عظیم امروزی برابری خواهد کرد. جای تعجب ندارد که بدانید استودیوی Remedy قصد دارد از موتور بازی Northlight خود استفاده کند که در بازیهای Control و Quantum Break استفاده شده است.
اولین نسخه از بازی مکس پین چند سال پس از نمایش فیلم سینمایی The Matrix در سینماها منتشر شد و اولین بازی ویدیویی بود که توانست تیراندازی به صورت صحنه آهسته را که توسط فیلم ماتریکس رایج شده بود، به بهترین شکل پیادهسازی کند. تأثیر این فیلم را میتوان در کوچههای تیره و تار نیویورک در بازی مکس پین، به ویژه ایستگاه مترویی که این بازی از آن جا شروع میشود، به خوبی مشاهده کرد.
شباهتهای مکس پین به ماتریکس تنها به این بخش ختم نمیشود. بازی مکس پین یک داستان نوآر فوقالعاده و ملودراماتیک در مورد یک پلیس سابق است که داستان انتقام او از قاتلین خانوادهاش را روایت میکند. داستان این بازی به صورت کتابهای مصور با صداگذاری فوقالعادهای روایت میشود که در نوع خود در بازیهای ویدیویی بینظیر است.
پروژهی ریمیک Max Payne به کمک راکاستار ساخته میشود
بازی Max Payne 2 به لطف موتور فیزیک Havok که در آن زمان بسیار نوآورانه بود، بسیار قابل توجه قرار گرفت. بسیاری از ما، ساعتها به اشیاء مختلف تیراندازی میکردیم و به دنبال آنها میدویدیم تا نحوهی برخورد آنها را با محیط مشاهده کنیم. شاید مهمتر از هر چیزی، چهرهی مکس در نسخهی اول است که از سم لیک، کارگردان خلاق استودیودی Remedy، برای این چهره استفاده شده است. تقریباً تمامی طرفداران منتظر بازسازی شدن چهرهی آقای لیک برای بازی مکس پین 1 خواهند بود.
مورد مهم دیگری که انتظار میرود به بهترین شکل رعایت شود، صدای مکس است که توسط James McCaffrey ایفای نقش شده است. لازم به ذکر است که آقای مککافری با استودیوی Remedy به همکاری در چند پروژهی اخیر این شرکت ادامه داده و مطمئنیم که او به ریمیک بازیهای مکس پین بازخواهد گشت. یکی از نگرانی ها این است که امکان دارد راکاستار نسخههای قدیمی Max Payne را هنگام انتشار نسخههای ریمیک شده از فروشگاههای دیجیتالی حذف کند که اقدامی ناامید کننده خواهد بود.
راکاستار پس از انتشار Grand Theft Auto: The Trilogy اقدام به حذف نسخههای اصلی از فروشگاههای مختلف حذف کرد، که با توجه به این که ریمیک این بازیها به شدت ناامیدکننده بودند، با واکنش بسیار منفی هواداران روبهرو شد. امیدواریم قابلیت دسترسی به قسمت دستورات کنسول در ریمیک این بازیها همچنان حفظ شود و مانند نسخههای اصلی، بخشهای مختلف این بازیها قابل تغییر باشند. استودیوی Remedy در حال حاضر پروژههای متنوعی در دست دارد: شرکت Epic Games در حال انتشار Alan Wake 2 و یکی دیگر از بازیهای آیندهی این استودیو است. در نهایت، بر اساس قراردادی که با 505 Games بسته شده، یک اسپینآف چند نفره از Control ساخته خواهد شد.
منبع: آرسان گیم